یادداشت

مجادله در نانوایی

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی : صبح بعد از آمدن از مسجد اجبارا حدود نیم ساعتی درخانه نشستم تا هوا کمی روشن تر شود و آن هم دو دلیل داشت .دلیل اصلی اش ترس از افراد ناباب .جیب بر و… که از خلوتی خیابان ها استفاده کرده به افراد حاضر در خیابان تعرض نموده وجیب هایشان را خالی  می کنند.

دلیل دوم که ناچارا بعلت دلیل اولی بوجود می آید خواندن آیاتی از قرآن کریم است چون روایت کنند که اگر مومن نمازگزار تا طلوع خورشید بیدار بماند دارای برکات رزق وروزی میشود.

حدودا پس از چند دقیقه بعد از طلوع خورشید ساعت چهار و پنجاه دقیقه صبح و با پوشیدن لباس های ورزشی جهت پیاده روی وارد خیابانهای شهر شدم .هر چند صدمتر یک نفر دیده می شدند که اغلب آنها مهندسان زحمتکش شهرداری (سوپرشهرداری ) بودند و بقیه افرادی بودند مثل بنده که جهت ورزش به خیابان ها آمده بودند.

اما ناگفته نماند که دربعضی ازمناطق که نانوایی قرار دارد تعداد زیادی ازمردم جهت گرفتن نان صف کشیده بودند.هوا بسیار عالی وتمیز بود. حدودا یک ساعت پس از پیاده روی من هم جهت گرفتن نان . در یکی ازخیابان شهرمان وارد صف نانوایی شدم .

چندنفر آشنای فرهنگی وغیره درمیان آنها بودند با آنها درباره مشکلات خودمان یعنی فرهنگیان صحبت میکردم متوجه شدم چند نفراز مردمی که در صف نانوایی ایستاده بودند با نانوا بحث و جدل میکردند.عین چند روز پیش که درنانوایی دیگر رخ داده بود.

وقتی جریان را پرسیدم  گفتند مشکل همین نحوه دادن نان به مردم است که نسبت به توزیع نان ایراد می گرفتند. بنده خدا  نانوا  گفت بخدا من بی تقصیرم و مأمور و معذور. چون اتحادیه نانوایان اینچنین دستور داده است. این قانون که بنده هم چند مورد با نانوایان بحث داشتم این است که در هر نانوابی دوصف داریم صف مردان وصف زنان و در هرکدام از آنها هم دوگروه داریم . گروه یک تا سه تایی ها وگروه چهار تا ده تایی ها و طبق قانون مصوب اتحادیه باید نانوا درهرگروه به یکنفر نان باید بدهد .

اما مردم می گویند.این قانون ظلم به مردم است .چون اعتقاد دارند که آقا ویا خانمی که در گروه یک تا سه تایی قرار  گرفته عجله دارد و به سر کار خود  می خواهد برسد .آنها می گویند باید یک نفر ده تایی  نان بگیرد و سه نفر یک تا سه تایی.

بنظرم ازهر دیدگاه هم نگاه کنیم نظرم مردم بهتر است .چون مردم تشویق به خرید کمتر نان می شوند و هم  صف نانوایی ها شلوغ نمی شود و علاوه بر آن مردم سریع تر به کار خود  می رسند.

اما سؤال اساسی این است که چرا قوانین حکومت ما در یک جا هم به نفع مردم نیست؟ و اگر هم هست چرا مردم بازهم ناراضی هستند؟ مثلا همین مورد که مردم اعتراض دارند کجایش به نفع مردم است؟

مردم چه می خواهند؟

بله مردم می خواهند که گروه یک تا سه تایی زودتر نان بگیرند تا سریع به سرکار خود برسند و وقت وعمرشان بیهوده درصف ها تلف نشود.که عقلا وانصافا هم نظر خوب ومثبتی است .

اما اتحادیه نانوایان روی چه حسابی برعکس عمل می کند.وتعجب تر اینکه این وضعیت درصف نانوایان آزاد پز  وجود ندارد وطبق خواسته مردم به  مردم نان می دهند.

چرا مسىؤلان کشورمان درد و رنج مردم خسته اززندگی را درک نمی کنند و با قوانین غیرعقلی و غیرمردمی آتش به جان مردم می اندازند. آیا حل اینچنین موضوعات کوچک بازهم به تحریم ها ربط دارد؟

 اتفاقا یک آقای پا به سن گذاشته ای که من او را نمی شناختم چند روز پیش در نانوایی گفت آموزش و پرورش .. کشورمان و فرهنگیان ..  هستند که اینچنین افرادی را نمرات مفت داده اند و الآن که مسئول بخشی در دیارمان شده اند با قوانین غیر اصولی و غیرعلمی باعث رنج و زحمت ما مردم شده اند.

من فرهنگی بخاطر تعصب خواستم جوابش را بدهم که گفتم نه .چرا خودم را به دردسر بیندازم. یهو اگر بحث ما بالا بگیرد واین پیرمرد سکته کند چه خاکی برسرم بریزم و…

خلاصه کلام اینکه خواستم بدین طریق از مسئولان دیارمان تقاضا نمایم که با دقت و بررسی همه جوانب کار  قوانین را نوشته و به زیر مجموعه های خود اعلام دارند تا انشاالله مردم درمانده در اقتصاد وحشتناک کشورمان .کمتر دچار رنج وزحمت شوند. به امید فردای بهتر.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از تیتر و متن نوشتار ، موضوع و هدف کاملا مشخص و آنهم شرح معظل تهیه و توزیع نان شهروندان است .‌‌حال در این میان و در ابتدا ، اشاره به برنامه های عبادی و ورزشی نویسنده ، چه ضرورتی داشته است ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا