اجتماعی

نگاهی بر نتایج انتخابات شورای شهر بندرترکمن

پایگاه خبری اولکامیز- طاهر جانی :  سرانجام با راهیابی کمال یارعلی- کمال پورقاز- عبدالرحیم کمی،- یحیی چوگان- بهرام محمد چوگان- عبدالرزاق ارساری و گوهرشاد حسینی بعنوان منتخبین ششمین دوره شورای شهر، انتخابات در بندرترکمن رسما به کار خود پایان داد.

پس از برگزاری پنج دوره انتخابات شورا در این شهر ساحلی، گوهرشاد حسینی بانوی اهل سنت اصالتا خراسانی ساکن در این شهر بعنوان دومین بانوی منتخب به ساختمان شورای شهر راه یافت.

ابن بانوی فرهنگی امروز ضمن تشکر از حمایت اقوام از کاندیداتوری وی عنوان نمود که به اتفاق اعضای تیمش، از فرصت اندک عید فطر تا روز انتخابات نهایت بهره را برای دیدار چهره به چهره با مردم را بکار برده است.

رقیه آرخی دیگر بانوی کاندیدای ایندوره که از ابتدای ثبت نام به لطف انجام چند مانور تبلیغاتی متوالی در فضای مجازی مورد توجه فعالان و چهره های سیاسی قرار گرفته بود، تنها با اختلاف چهل و دو رای نسبت به گوهرشاد حسینی در جایگاه هشتم قرار گرفت تا ثابت شود هر رای تا چه میزان در سرنوشت انتخابات تاثیر دارد.

در این بین علیرضا دامغانی نیز نگاه ویژه ای به رای اقوام داشت، ولی پانزدهم شد.

نزدیکان به ساختمان شورا می گوبند، رده نهمی فرشید کلته بدترین خبر برای هنرمندان بوده است، چرا که آنها پیش بینی رهیابی این چهره به جمع شورای دوره ششم طی دومین حضور را چندان دور از انتظار نمی دانستند. فعالان می گویند عبدالرحیم کمی از مدت ها پیش دیدارهای منظمی را با مردم شهر داشته و توانسته است نظر مثبت اهالی را به خود جلب نماید‌. کمال یارعالی و یحیی چوگان از پیشتر تجربه حضور یکدوره در شورا را دارند می توانند و از تجربه خود بهترین استفاده را برای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه شهری بکار ببرند. عزیز چوگان از ستاد یحیی چوگان اظهار داشت: ما قبلا به هواداران خود قول پیروزی داده بودیم و اکنون تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مردم بکار خواهیم گرفت.

داود اسلام نیا و عبدالصمد بشکند علی رغم تشکیل ائتلاف دو نفره نتوانستند در رده هایی بهتر از سیزدهم و چهاردهم بایستند. در این حال بر اساس شنیده های انتخاباتی توزیع برگه های دیرهنگام یک لیست ائتلاف هفت نفره در روز رای گیری هم تاثیری در نتیجه پایانی نداشت.

 

بهرام محمد چوگان در اولین حضور و عبدالرزاق ارساری در دومین ثبت نام متوالی دیگر راه یافتگان به شورای دور ششم بندرترکمن هستند‌. ضمن آنکه لطیفه خوجه پو با ایستادن در جایگاه دهم نشان داد طی انتخابات بعدی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در کوموش دفه که از میزان مشارکت بالاتری برخوردار بود، از میان پنج عضو ائتلاف موسوم به خادمین مردم که در زیر چتر حمایتی حمید گوکلانی قرار داشتند، تنها یک نفر به شورای شهر راه یافت. در این انتخابات واجدین شرایط رای دهنده به دو نفر از میان سه نفر ائتلاف صدای مردم رای اعتماد دادند و به نوعی این پیام را صادر کردند که ائتلاف مردمی از اقبال بالاتری در بین ساکنین برخوردار هستند. دو عضو دیگر راه یافته به ششمین دوره شورای شهر کوموش دفه از میان کاندیداهای مستقل بودند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا