مطالب ویژه

آیا شهردار تنها بود؟

پایگاه خبری اولکامیز – مزدک بهروش: شهرداری گنبد مدتهاست دستخوش حواشی ریز و درشتی شده که شاید بدبین ترین و منتقدترین افراد به شهردار فکرش را هم نمی کردند. آش شهرداری به این شوری باشد و حواشی آن به مثابه کوهی عظیم از اقیانوس پر تلاطم سر بیرون کند و کشتی مدیریت شهری با این کوه یخی برخوردی سخت کند.

در این مسیر موافقین و مدافعین شهرداری بر دو قِسم هستند یا منتفعین مالی و قسم خوردگان جانی هستند یا مردمی هستند که از پیچیدگی حوادث پشت پرده بی خبرند و تنها و تنها آسفالت چند خیابان و روشنایی چند لامپ برایشان ملاک شهردار و شورای خوب است.

بر هیچکدام از این دو دسته هیچ حَرج و نقدی نیست چرا که هر یک از دیدگاه و فهم خود منافع و مصالحش را می بیند.گاهی منفعت در پر کردن جیب شماست و گاهی دیگر منفعت در چاله نیافتادن چرخ ماشین شماست، فقدان هریک از این دو دردناک است و بدتر آن که هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا!!

حال مهمترین سئوالی که اذهان شهروندان پرسشگر و کنشگران اجتماعی را به خود مشغول کرده این است که با توجه به ابلاغ جرائم ۱۶ شانزده صفحه ای علیه شهردار که هئیت تخلفات استانداری را ملزم به عزل وی توسط شورا کرده است، مگر می شود پذیرفت شهردار محترم! در این مسیر پر تنش و استرس زا تنها و بی یاور بوده است؟ نقش اعضای شورای شهر که امروز سکوت پیشه کرده اند در بروز این تخلفات چه بوده است؟

چگونه باور کنیم هفت انسان با هفت جفت چشم و هفت جفت گوش و احتمالا هفت هوش و درک و شعور تماشاچی این حجم از تخلفات شهردارِ متخلف بوده اند؟

مگر می شود پذیرفت و باور کرد که این ۷ دلاور اعضای محترم تخلفات گسترده شهردار را نفهمیده اند و غافل مانده اند؟

البته که نمی شود پذیرفت! این ۷ نفر نمایندگان مردمی بوده اند که به واسطه اعتماد ما، امانتدار خوبی نبوده اند. اینان یا شریک جرم هستند و یا مطلع از وقوع جرم! هیچ ملاحظه و اغماضی در میان نیست و قطعا تقصیرها تنها بر عهده شهردار نیست، چرا که اگر برخی از دست اندرکاران تطمیع نشده و برخی دیگر سکوت و مصلحت اندیشی نمی کردند امروز گنبد را همچون اسیری گرفتار نمی دیدیم.

آیا تاوان این مصیبتی که بر سر شهر آمده را تنها می بایست شهروندان بپردازند؟

زمین هایی که به ثمن بخس تقدیم پیمانکاران خاص شده، مناقصاتی که همیشه برندگانی از پیش تعیین شده داشته، پرونده هایی که هرگز به ماده صد راه نیافته اند، کارگرانی که از شهرهای اطراف بر مدیریت شهری تحمیل شدند در صورتی که فرزندان گنبد دغدغه کار داشتند و بیکار ماندند، چه تاریخ هایی که تحت عنوان استفساریه جعل شد و چه خریدها و قراردادهایی که تا ۲۰ درصد آن به دلار کانادا و روبل روسیه به حساب ارزی واریز نشد انجام نشد، چه زمین هایی که به یک سوم قیمت به پیمانکاران داده شد، چه واگذاری هایی که با ترک تشریفات به انجام رسید!

الله و اکبر از این همه ماجرا . .

والیبال این شهر را تا مرز نیستی و اضمحلال پیش بردند و بزودی از سراشیبی سقوط آن را به پائین‌ پرت خواهند کرد!

این ها تنها چند تخلف جزئی است که آن هفت جفت چشم و هفت جفت گوش نه دیدند و نه شنیدند.

بسیار مشعوفیم در کشوری زندگی می کنیم که اگرچه نمایندگان شهرمان در خوابی عمیق بسر می برند اما دستگاه های نظارتی و نیروهای امنیتی و سیستم قضایی برای آرامش و آسایش مردم همیشه هوشیار و بیدارند.

ما مردم گنبد قدردان زحمات همه شما هستیم و درخواست پیگیری مجدانه این پرونده و رسیدگی به جرائم همه متخلفین شهرداری و شورای شهر را از دستگاه قضایی داریم.

یقین داریم در این پرونده ملی شهردار تنها نبوده و نیست .

پدر خواندگان سایه نشین شاید از نور در هراسید اما یقین بدانید بر مزار شما نیز آفتاب تابیدن خواهد گرفت.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و صبح بخیر آقای ایزدی و آقای بهروش. این مقاله سراپا تهمت و افترای شما را دو بار خواندم که ادبیات نامناسب آن زیبنده شخصی با سن و سال بالا نبوده و نمی باشد لذا مشفقانه نکاتی را خدمت شما متذکر می شود که الف ممکن است در فضای کانال شخصی خودتان این صحبت ها با به به و چهچه همراه باشد ولی در فضای بزرگتر مثل همین کانال قطعا بازخوردهای متفاوتی خواهد داشت که حتما بر عواقب مترتب بر آن آگاهی دارید

    1. سلام و وقت بخیر
      جناب محترم لطفا بفرمایید کجای این یادداشت افترا بوده که جنابعالی برنتابیدید؟چه چیزی برایتان به خطر افتاده که نگرانی مفرط حاصل شده است؟ گویا دوبار خواندن برایتان کم است لطفا بارها و بارها بخوانید و در کنار این یادداشت رای هییت تخلفات استانداری را هم مطالعه بفرمایید آن وقت اگر بر ظلمی که بر مردم این شهر روا داشته شده نگریستید دیگر تا اطلاع ثانوی هیچ نخوانید و تنها به انصاف خود فکر کنید و ببینید آنرا کجا گم کرده اید.
      شما آزادانه نقد کنید و بنده پاسخ می دهم و نیازی به به به و چهچه کسی نداریم و اگر نگران این اصوات هستید حضوری در خدمت هستم،برای من رضای خدا شرط است نه بنده اش…
      برای دلخوشی کسی حرف نزدیم و ادعا هم نکردیم تمام مستندات تخلفات موجود است اگر شما بیشتر از قانون و قانون گذار می دانید رسما اعلام کنید تا مسیولین مربوطه بساطشان را جمع کنند و شما مستقر شوید.

      1. سلام علیکم . اولا- بنا به درخواست بعضی از بزرگواران محترم در مورد احاله ادامه این بحث و تبادل نظر به بعد از برگزاری انتخابات اسفند ماه برای پرهیز از ایجاد حاشیه ، متذکر می شود که قصد دارم تا آن موقع این موضوع مسکوت بماند مگر اینکه شما اصرار و تعجیل داشته باشید . ثانیا- اگر جسارت نباشد خواهشا با مراجعه به دیکشنری با معنی و گستره تهمت و افترا بیشتر آشنا شود ضمنا مشورت با فرد آشنا به مفاهیم اولیه حقوقی قضایی نیز مفید فایده خواهد بود ثالثا در ترکمنی ضرب المثلی داریم ( اوسلامداک یریندا اوس… چیکر ) که علت تاکید من بر دو بار خواندن مطلب شما در این راستا بوده است که چنین فعل و تحریری را از امثال شما بسیار بعید می دانستم رابعا تا آنجا که یادم هست اخبار مربوط به شورای اسلامی گنبد از طریق جناب یحیی عباسی به سرکار خانم صفائی خبرنگار صریر خبر ( که از قضا یکی از ادمین های کانال همراهان با مردم می باشند که منتسب به شما است ) انتقال و سپس در همین کانال منتشر می گردیده حالا احتمالا چه گذشته که باعث ایجاد زاویه احتمالی بین شما و جناب عباسی گردیده که منجر به طرح شکایت شده ، والله اعلم بالصواب رابعا در یادداشت خود به جناب ایزدی در بند (د) اشاره کردم که در صورت لزوم آمدگی بحث و تبادل نظر با شما را دارم که احتمالا با صلاحدید مدیر محترم کانال از قلم افتاده است خامسا این بخش از کامنت شما ( اگر شما بیشتر از قانون و قانون گذار می دانید رسما اعلام کنید تا مسیولین مربوطه بساطشان را جمع کنند و شما مستقر شوید.) متاسفانه جز مصادیق استیصال ، فرافکنی ، غوغاسالاری و احتمالا فرار به جلو می باشد که جای تامل دارد زیرا نه مثل شما هم صنفی ها خود را ((در مقاله خبرنگاران جلیقه پوش )) را متهم به قلم به مزدی نکرده ام و نه در ارتباط با تخلفات رسیدگی شده شهردار قبلی گنبد ، برای عده ای دیگر ((به شرح مندرج در مقاله شهردار تنهاست ؟ ))خط و نشان نکشیده ام که الحمدالله و خوشبختانه شهر صاحب دارد و مراتب از طریق مبادی ذیربط نیز رصد می گردد انشااله .

  2. ب- قضیه تخلف شهردار قبلی گنبد یک واقعیت بوده که توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری استان گلستان منجر به صدور رای انفصال نامبرده گردید . البته در شهر آق قلا که هر ۵ عضو شورای شهر آن ترکمن ولی با دو قطبی ۳ به ۲ هستند هم این مورد عزل شهردار بر اساس رای هیات مذکور مسبوق به سابقه بوده و بعد از آن هم دو شهردار دیگر انتخاب و برکنار شدند اما حسب اطلاع , شهردار سوم کماکان شاغل و در حال فعالیت است . در ضمن شهردار قبلی گرگان را هم در جریان هستید که حکم انفصال خورد و دادگاهی شد. اما زندگی در هر دو شهر فوق در جریان است و خبری از این جنجال های رسانه ای نیست لذا لطفا بفرمایید چرا در شهر ما گنبد , بعضی از اصحاب رسانه مثل شما این طور با یقه دریدن , چاک کردن سینه , کلفت کردن صدا و,,, با مسیولین صحبت می کنند که نه فقط نتیجه مثبتی به دنبال ندارد بلکه موجب آن می گردد که این فعل و قول را از جنس نشر اکاذیب و تشویش اذهان ارزیابی و در محاکم قضایی طرح دعوی نمایند

  3. ج- چون بحث طلبگی است و با اذعان به اینکه فرض محال , محال نیست خدمتتان عرض می شود که علی فرض اینکه شما در مسند استانداری مستقر شوید لطفا بفرمایید چه برنامه ای برای این مورد دارید ؟ آیا مثلا با انحلال شورای شهر , دغدغه هایتان برطرف می شود و دیگر گنبد هم بهشت برین خواهد شد لکن با ملاحظه اجمالی مباحث و بخصوص کامنت های مندرج در کانال تان , شوربختانه باید گفت که اساسا با مفهوم گفتمان حتی بین خودشان هم مشکل دارند حال وای به غریبه هایی که از جانشان سیر شده و وارد این گود شوند که با کل کل هدایت شده برخی از مثلا کاربر بدون پوزه بند و قلاده , روی آنها را کم نمایند و قس علیهذا. لذا قویا توصیه می نماید شما اصلاحات و تغییرات را از کانال خودت و ادمین هایت شروع کنید که بقول دکتر احمدی نژاد , هر ننه من قمری نیاید پاچه غریبه ها را بگیرد. برای اخرین نمونه بهتر است کامنت های روز ۳۰ ژانویه را مرور کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا