اخبار

ارائه خدمات پزشکی به چهار هزار و ۵۰۰ گلستانی در اردوهای جهادی

پایگاه خبری اولکامیز – برگزاری مستمر اردوی جهادی برای ارائه خدمات پزشکی به ساکنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، نمونه‌ای از اقدامات خداپسندانه کادر سلامت و دانشجویان علوم پزشکی گلستان است که در راستای آن امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر این خدمات را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، ۵۶ سال پیش زلزله سنگین و شدید در فردوس استان خراسان جنوبی به وقوع پیوست و رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع به همراه برخی از طلاب مشهد و شهرهای اطراف در قالب یک گروه جهادی وارد منطقه شد که سالروز حضور ایشان برای کمک به زلزله‌زدگان به عنوان مبدا تشکیل گروه‌های جهاد در کشور شناخته می‌شود.

بعد از آن هم رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف بر فعالیت‌ جهادی با محوریت محرومیت‌زدایی تاکید کردند که از یک دهه گذشته تاکنون جوانان انقلابی با علاقه بیشتری به فعالیت‌های جهادی روی آوردند که نمونه آن فعالیت مستمر گروه‌های جهادی به ویژه در حوزه ارائه خدمات پزشکی در استان گلستان است.

جوانان ایران اسلامی حضور در گروه‌های جهادی با هدف کمک به محرومان را برای خود افتخار می‌دانند و بر اساس تخصص تلاش دارند اقدامات خداپسندانه آنان باعث شکل گیری لبخند بر لب ساکنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شود.

ارائه خدمات پزشکی به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ گلستانی

رییس مرکز بهداشت گلستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق محروم استان امسال از خدمات پزشکی در قالب اردوهای جهادی بهره گرفتند.

موسی‌الرضا شبیهی افزود: ۲۰ درصد از کادر سلامت و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اردوهای جهادی برای ارائه خدمات پزشکی به مردم محروم همکاری دارند.

وی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نگاه عدالت محور دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۱ اجرای این اردوها به شکل جدی‌تری در برنامه قرار گرفت و ماهانه حداقل در ۲ نقطه محروم شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: رویکرد اصلی ارائه خدمات پزشکی در این اردوها مربوط به دندانپزشکی است و در هر اردو ۲۰ دستگاه یونیت دندانپزشکی پیش بینی می‌شود و در کنار آن خدمات دیگری مانند غربالگری و پیشگیری از بیماری، معاینه چشم پزشکی و ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در حال ارائه است.

شبیهی افزود: امسال تاکنون پنج اردوی جهادی در حوزه پزشکی برگزار شد که نخستین آن با عنوان «۳۰ شب ۳۰ مسجد» ویژه ماه مبارک رمضان در ۴۸ مسجد استان با ارائه خدمت به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و دومین آن ویژه هفته کار و کارگر در گرگان با ارائه خدمت به هزار و ۴۱ نفر از جامعه کارگری بود.

وی ادامه داد: همچنین سوم خرداد اردوی جهادی «شهدای خدمت» در علی‌آبادکتول برگزار شد که ۲۵۰ نفر خدمات دریافت کردند و غربالگری بیماری‌های ویژه زنان با ارائه خدمت به ۶۰ نفر در منطقه محروم سنچول‌محله آزادشهر برگزار شد.

رییس مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد: آخرین اردوی جهادی هم مربوط به پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بار دیگر در سنجول محله آزادشهر است که ۵۰۰ نفر از خدمات تخصصی دندانپزشکی و پزشکی بهره‌مند شدند.

ارتقای سلامت گلستان با نگاه جهادی دولت سیزدهم

گلستان از جمله استان‌هایی است که در کنار ظاهر سرسبز و زیبا از فقر پنهان در رنج است و این مساله در همه بخش‌ها از جمله حوزه بهداشت و درمان خودنمایی می‌کند؛ نکته‌ای که به خوبی مورد توجه شهید رئیسی و دیگر دولتمردان قرار گرفت و در نتیجه اقدامات انجام‌شده، گلستانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان از خدماتی بهره‌مند شدند که در تاریخ سلامت استان گلستان بی‌سابقه بود.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در سخنان خود بارها بر خدمات جهادی دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان صحه گذاشت و ضمن بی‌نظیر خواندن اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت، بر این نکته تاکید کرد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از بخش‌هایی که باید وضعیت آن مشخص و برای آن چشم‌انداز ترسیم می‌شد بخش سلامت بود که این مهم به خوبی عملیاتی شد.

کم و کاستی‌های استان گلستان در حوزه بهداشت و درمان تنها ضعف زیرساختی نبود و برخی از هم‌استانی‌ها در نقاط محروم و کم‌برخوردار از نعمت پزشک متخصص هم بی‌نصیب بودند. در ابتدای دولت سیزدهم، برخورداری از پزشک متخصص در شهرستان کمتر برخوردار مراوه‌تپه صفر بود که با نگاه دولت خدمتگزار به مناطق مرزی و محروم، این مشکل از مراوه‌تپه رخت بست و علاوه بر آن، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان علوی این شهر از ۱۰ به ۷۶ درصد رسید.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا