اخبار

امسال در ۵۸ هزار هکتار از مزارع کلاله گندم کشت می‌شود

پایگاه خبری اولکامیز – فرماندار کلاله با پیش‌بینی افزایش چهار هزار هکتاری سطح کشت گندم در این شهرستان گفت : سال زراعی جدید در ۶۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان گندم کاشته می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرماندار کلاله، فرهاد شیبک در نشست شورای کشاورزی شهرستان اظهارداشت: امسال ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ تن گندم در کلاله تولید و ۱۰۷ هزار تن آن به صورت تضمینی و بذری خریده شد که بیش از ۲ برابر سال گذشته است و پیگیری برای پرداخت بخش ناچیز مطالبات گندم‌کاران در حال انجام است.

وی افزود: به دست آوردن رکورد تولید در محصولات راهبردی مانند گندم، کلزا، چغندر قند و سایر بخش‌های کشاورزی برای کلاله نتیجه تلاش کشاورزان، حضور مدیران و روسای دستگاه‌های مرتبط با کشاورزی و کارشناسان پهنه در “پای کارِ میدانی” بوده است.

رحیم دانشور مدیر جهاد کشاورزی و دبیر شورای کشاورزی کلاله  هم اعلام کرد: با شروع عقد قراردادهای کشت محصولات پاییزه، تاکنون با کشاورزان برای کشت ۲۱ هزار هکتار گندم، قرارداد امضا شد.

وی همچنین ضرورت تناوب کشت و توسعه کشت محصولات اقتصادی اشتغال پذیر و دانه‌های روغنی را در اراضی کشاورزی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله وجود دارد که در بخش عمده آن گندم و کلزا کشت می‌شود.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا