یادداشت

تا سرزمین وحی – قسمت اول

هزینه ها

پایگاه خبری اولکامیز – حاج عطامحمد فروز، فرهنگی بازنشسته گنبدی و یکی از همکاران نویسنده و صاحب نظر سایت اولکامیز به حول و قوه الهی امسال به زیارت خانه خدا و  آرامگاه مطهر پیامبر اسلام مشرف می شود. ایشان در نظر دارد تا سلسله یادداشت ها و گزارش هایی را با موضوع حج به رشته تحریر در بیاورد و برای انتشار به اولکامیز ارسال نماید با این هدف که امروزیان و آیندگان پیشاپیش اطلاعاتی راجع به آن داشته باشند. قسمت اول نوشته کوتاه وی را می خوانید:

حج یکی از واجبات دینی است و بر مبنای آن هرفرد مسلمان که از استطاعت مالی برخوردار است لازم است  در عمر خود یکبار فرایض آن را به جای آورد.

 بدین خاطر هر ساله در ماه های آخر قمری ترکمن صحرا را شوری دگرگونه برپاست و هزاران زن ومرد ترکمن را می بینی که با عشقی مثال زدنی خود را برای انجام این فریضه الهی آماده می کنند.

اما حضور  در سرزمین وحی با هزینه های مالی زیادی همراه است و برای کسانی که در سال۸۶ ودیعه گذاری یک میلیونی انجام داده اند در سال جاری واریزی های مربوط به هتل و پرواز و اسکان و کاروان و لباس متحدالشکل و قربانی و حج مسافری و واکسن و تستهای پزشکی و… حدود ۲۰۰ میلیون تومان آب می خورد.

ولی برای کسانی که ودیعه گذاری انجام نداده اند لازم است که از بازار سیاه دلالان فیش حج تهیه نمایند که هزینه  این کار تا ۲۸۰ میلیون تومان نیز گزارش  شده است.

البته بعد از اتمام فرآیند ثبت نام ها قیمت فیش آزاد تا ۲۳۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

ناگفته نماند که قیمت فیش در استان های دیگر ارزانتر است ولی امکان انتقال آن وجود ندارد مگر اینکه  در آن استانها خانه یا کد پستی فعال به نام شما و یا نسبت درجه یک شما ثبت شده باشد و اگر برای موارد بالا هزینه های ضیافت و تهیه سوغاتی و دیگر مسایل نیز اضافه کنید به طور متوسط حاجی شدن درسال جاری حدود ۶۰۰ میلیون تومان آب می خورد.

ادامه دارد

WWW.ULKAMIZ.IR


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا