اخبار

تکلیف اقامت یا اخراج ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تبعه افغانستان، پایان مهر معلوم می‌شود

پایگاه خبری اولکامیز – معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تعداد ۲ میلیون و دویست و هفتاد هزار نفر اتباع افغانستان که خود را تاکنون معرفی کرده اند تا پایان مهر ماه اجازه اقامت دارند و پس از آن به کسانیکه باید کشور را ترک کنند و کسانی که اجازه ماندن و تمدید اقامت موقت دارند، اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش صداوسیما ، مجید میراحمدی با بیان این مطلب عوامل موثر در پالایش اتباع برای تمدید اقامت موقت را عدم سوء پیشینه و سوابق مجرمانه، عدم حضور در جریان های واگرا و تفکرات تکفیری و اعتقاد به اتحاد جهان اسلام برشمرد و افزود: علاوه بر اینها، اقامت کارآفرینان، سرمایه گذاران، نخبگان و برجستگان علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی و نیز اقامت موقت کسانی که حرفه شان مورد نیاز کشور است از جمله کارگران، تمدید خواهد شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: طرح سرشماری اتباع افغانستانی از اول اردیبهشت امسال آغاز شد و تا سه شنبه اول تیرماه در دفاتر کفالت و پیشخوان دولت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: این مهلت یکبار تمدید شده و دیگر تمدید نخواهد شد و اتباعی که مراجعه نکرده اند به سرعت از کشور اخراج خواهند شد. / عصر ایران
www.ulkamiz.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا