اخبار

جزئیات بیشتر در باره همایش ادبی مختومقلی فراغی از زبان دکتر سارلی

این همایش با تنوع و کیفیت مطلوب برگزار خواهد شد

پایگاه خبری اولکامیز- دکتر اراز محمد سارلی دبیر همایش ادبی مختومقلی فراغی، اعلام نمود که این همایش از بیشترین کیفیت و تنوع و استحکام علمی برخوردار خواهد بود.

جلسه هیات اجرائی همایش ادبی شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی که در روز ۵شنبه گذشته منعقد گردید، پیرامون ابعاد مختلف اجرائی، علمی و تدارک و بخش های مجازی و هنری گفتگو و مصوبه حاصل گردید.

دکتر اراز محمد سارلی، دبیر همایش ادبی مختومقلی، به توضیح اقدامات انجام شده پرداخته، اینگونه توضیح دادند:

– در خصوص فراخوان مقاله، در حال دریافت مقالات هستیم، امیدواریم تا ۲۵اردیبهشت حدود چهل مقاله علمی با کیفیت به دبیرخانه واصل گردد.

در حال حاضر نیز مشغول دریافت و ارزیابی مقالات همایش هستیم. از اهل قلم گرامی، توقع داریم  تا چارچوب و استانداردهای مقاله نویسی مراعات گردد.  از برگزیدگان این مقالات، ۳ سخنرانی در روز همایش خواهیم داشت. علاوه بر آن یکی دو تن از مقام های شاخص استانی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

همچنین اندیشمندان کشوری و برخی از دیپلمات ها و میهمانانی از خارج کشور جهت حضور در همایش اعلام آمادگی کرده اند. امیدواریم زمینه حضور آنان فراهم گردد.

دکتر سارلی یادآورشد به واسطه ی تقارن هفته میراث فرهنگی با روز برگزاری همایش ادبی مختومقلی فراغی، امیدواریم با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، شخصیت و اندیشه های والای انسانی و اسلامی مختومقلی فراغی به عنوان یک چهره بین المللی بیش از پیش مورد توجه مردم و دولت قرار گیرد.

دبیر همایش افزود، علاوه بر آن، حضور نهاد بین المللی مرتبط با سازمان ملل با عنوان” مرکز گفتمان صلح برای همه” شایان توجه است. این مرکز برای اولین بار در تاریخ بزرگداشت مختومقلی فراغی، از پایتخت، مبادرت به تهیه محتوا در قالب نشریه با عنوان ” ترکمن صحرای ما” نموده که در روز همایش تقدیم خواهد گردید.

دکتر سارلی، به برگزاری “نشست های پیش همایش انیستاگرامی” هم اشاره کرد و گفت از ۲۵تا ۲۸اردیبهشت از ساعت ۱۰ شب نشست های تخصصی خواهیم داشت که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در باره برنامه های هنری پیش بینی شده، عنوان نمود که در این فرص زمانی کوتاه سعی کرده ایم تا در کنار سخنرانی های علمی، برنامه های شاد و مفرحی را تدارک کنیم، از جمله اجرای یکی از خوانندگان مشهور ترکمن، اجرای دکلمه و تقدیر از خادمان مختومقلی جزو برنامه هایی است که پیش بینی و هماهنگی صورت گرفته است.

وی در پایان ضمن یادآوری انتشار کتابچه مجموعه مقالات علمی و اهدای پکیج فرهنگی، خواستار رعایت فاصله اجتماعی و عدم ازدحام گشته، مسئولیت و تمهیدات گروه تدارکات همایش را در این زمینه مهم ارزیابی کردند.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا