یادداشت

دیوارِ کوتاه قلم

پایگاه خبری اولکامیز – وهاب سارلی، فعال رسانه : چند روزی بود برآن بودم که در خصوص حال پریشان و مغموم اینروزهای وطن چند سطری بنویسم، اما اینکه چگونه بتوان به صراحت هم از حرف دل گفت و هم خطوط‌قرمز را رعایت کرد تا برچسب‌های امنیتی مدشده‌ی اینروزها را نخوری، سخت‌تر از هفت‌خوان رستم مینمود!!!

 پریشان‌خاطر از عجز قلم بودم که خبر آمد رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از یک خبرنگار گنبدی بدلیل انتشار مطلبی انتقادی در کانال تلگرامی‌اش، از وی شکایت کرده است.
وه که چه دیوار کوتاهی دارد !

 دایره بیان اندیشه چه تنگ شده این روزها، به مدیران محلی هم نمی‌شود گفت بالای چشمت ابروست، چه تراژدی غم‌انگیزی‌ست، اینکه قلم زبان در کام گیرد!
قلمی که از درد مردم ننویسد، به چه کار آید؟!

 رسالت قلم کشف حقایق است و بیان واقعیات در راستای اصلاح ساختار و تعالی جامعه، دادخواه مردم است و دلسوز وطن،

 “نقدشدن” برای یک مدیر و مسئولی که همواره عشق خدمت دارد و دغدغه مردم، به مثابه “چراغ‌راهی” ست، جهت رفع ایرادات و موانع بواسطه مشاهده و تشخیص بهتر مسیر،
شخص “منتقد” نیز حکم “مشاوری خیرخواه”را دارد جهت کاهش اشتباهات!
هر مدیر و مسئولی یک انسان است و لاجرم عاری از خطا و اشتباه نخواهد بود.

 اینکه چرا برخی از مدیران و مسئولان ما از رسانه و انتقاد شدن هراس دارند قابل درک نیست، آیا حضرات انتظار دارند قلم‌ها همواره در مدح و ثنایشان بنویسند تا عزیز و دُردانه باشند؟؟!!
علت ترس از رسانه و انتقاد جز ناکارآمدی نمی‌تواند باشد، وگرنه آنکه را حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟!!!

 مطلب انتقادی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) را خوانده بودم، آنچه دیدم جز رنج‌نامه پرسنل آن بیمارستان و گلایه از تبعیض و سوءمدیریت‌ها و استمداد دادخواهی از مدیریت شبکه بهداشت و درمان استان نبود، نکته جالبی که در بخش‌های پایانی آن دردنامه به چشم میخورد، این است که نگارنده چندین بار متواضعانه امیدوار است آنچه شنیده و آنچه در بیمارستان رخ می‌دهد صحت نداشته باشد؛!

 علی‌کیان، مدیر کانال صریرخبر را سه‌چهار سالی‌ست که می‌شناسم، گرچه گنبدزاده نیست اما عشقش به این کهن‌دیار و صحرای‌تورکمن قابل وصف نیست، دغدغه مند است، ، فراقومیتی می‌اندیشد ، از تبعیض و تزویر بیزار است، پرکار است‌ و پیگیر …
دیوارش هر چقدر هم که کوتاه باشد، شرافتش اما بلند است. به امید سرافرازی قلم / کانال تلگرامی ترکمن تیوی

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب ، احسنت بر قلم شیوایتان جناب سارلی گرامی ، با مطالب پر محتوایِ دردمندانه تان . قلم تان پویا و مانا باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا