اخبار

نشست خبری فرماندهی انتظامی گنبد برگزار شد

پایگاه خبری اولکامیز – علی کیان : صبح امروز تنی چند از خبرنگاران با فرماندهی انتظامی شهرستان گنبد دیدار داشتند که ذیلاً بخشی از موارد مطرح شده در این نشست مرقوم می‌گردد :

ابتدا سرهنگ #جعفر_فرمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گنبد، ضمن خیرمقدم گویی به خبرنگاران حاضر در جلسه، این نشست را تعامل با اصحاب رسانه در خصوص مشارکت و هم‌فکری و ایجاد یک کارگروه رسانه‌ای در جهت رفع معضلات امنیتی و اجتماعی شهرستان خواند.

سپس فرماندهی انتظامی شهرستان، ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران در خصوص همکاری صمیمانه و اطلاع‌رسانی گسترده‌ و به‌موقع فعالیت‌های شبانه‌روزی پلیس در جهت حفظ امنیت شهروندان و با تاکید بر این مطلب که ایجاد امنیت وظیفه پلیس و ایجاد احساس امنیت به‌عهده اصحاب رسانه است، آمار عملکرد سال جاری را به شرح ذیل عنوان نمود :

 

  1. وقوع سرقت منازل نسبت به سال قبل ۹% کاهش و میزان کشف اموال مسروقه نسبت به سال قبل ۸% افزایش داشته است.

 

  1. وقوع سرقت اتومبیل نسبت به سال قبل ۴۰% کاهش و میزان کشف اموال مسروقه نسبت به سال قبل ۱۲۴% افزایش داشته است.

 

  1. وقوع سرقت موتورسیکلت نسبت به سال قبل ۱۶% کاهش و کشف اموال مسروقه نسبت به سال قبل ۵۱% افزایش داشته است.

 

  1. وقوع سرقت احشام نسبت به سال قبل ۷% کاهش و کشف احشام مسروقه نسبت به سال قبل ۴۰% افزایش داشته است.

 

  1. وقوع سرقت‌های مهم و کلان نسبت به سال قبل ۱۹% کاهش و کشف اموال مسروقه نسبت به سال قبل ۱۳% افزایش داشته است.

 

  1. وقوع سرقت‌های خرد نسبت به سال قبل ۱۱% کاهش و کشف اموال مسروقه نسبت به سال قبل ۶۸% افزایش داشته است.

 

  1. در مجموع، میزان سرقت نسبت به سال قبل ۳% کاهش و میزان کشف اموال مسروقه ۴۲% افزایش داشته است.

 

  1. میزان تصادفات درون شهری و جاده‌های حوزه شهرستان گنبدکاووس نسبت به سال قبل ۲۲% کاهش، تعداد فوتی‌ها ۱۵% افزایش و تعداد مصدومین ۱۰% کاهش داشته است.

سرهنگ #مسعود_بارانی، رئیس پلیس راهور نیز در ادامه گفت : در بحث ترافیک شهری با نصب دوربین‌های هوشمند در سطح شهر گنبد برای اولین بار در استان و بدون کاربر اجرایی جهت ثبت جرائم و تخلفات راکبین خودروها و همچنین با نصب چراغ‌های راهنمایی جدید و سه زمانه، با همکاری شهروندان و رانندگان قانون‌مدار، ان‌شاءالله شاهد کاهش ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر خواهیم بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه ترافیک شهری یک موضوع چند مقوله‌ای و چند موئلفه‌ای می‌باشد، افزود : پلیس به تنهایی نمی‌تواند در خصوص رفع این معضل مهم و اساسی اقدام کند و نیاز است که مردم شریف و ۱۷ ارگان ذی‌ربط به پلیس راهور کمک کنند تا این معضل شهری مرتفع گردد. 

سرهنگ بارانی خاطرنشان کرد : نگاه پلیس جریمه کردن نیست و اعمال جریمه به‌عنوان آخرین راه است و فرهنگ‌سازی، آموزش و راهنمایی کردن رانندگان در وهله‌ی اول مدنظر پلیس راهور می‌باشد.در خاتمه فرماندهی انتظامی گنبد، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد. / کانال تلگرامی صریر خبر

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا