گزارش

نشست هم اندیشی مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی در گالیکش برگزار شد + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – نشست هم اندیشی بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر ایرانی و یکی از مفاخر استان گلستان به میزبانی اداره آموزش و پرورش گالیکش برگزار شد.

 در این نشست نامی معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش، کاظمی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و رنگریز  مسئول کتابخانه های عمومی گالیکش و  اعضای هیئت مدیره  انجمن جیحون حضور داشتند.

ایل محمد نامی برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی شاعر برحسته ترکمن را با اهمیت دانست و گفت: برای بزگزاری این مراسم در شهرستان گالیکش اعلام آمادگی می کنیم.

محمد کاظمی از حضور اعضای انجمن جیحون تشکر و قدردانی کرد و گفت: این نشست نقطه آغازی است برای حرکت های خوب دیگر.

وی افزود: مختومقلی فراغی یکی از مفاخر استان گلستان می باشد. در نظر داریم تا در جهت شناخت هر چه بیشتر با اندیشه های شاعر، مراسم بزرگداشت مختومقلی را  در سال آینده در سطح شهرستان برگزار کنیم.

وی همچنین از پیگیری برای تاسیس دو انجمن ادبی در گالیکش خبر داد و افزود: شاعران و نویسندگان و علاقمندان به شعر و ادب فارسی و ترکمنی را شناسایی کرده و قصد داریم انجمن های شعر و ادب فارسی و ترکمنی را در سطح شهرستان پایه گذاری کنیم.

فرهاد قاضی نائب رئیس انجمن جیحون نیز با بیان جایگاه والای مختومقلی در شعر و ادبیات ترکمن، اظهار داشت: استاندار گلستان در اقدامی شایسته تاکید کردند که در همه شهرستان های استان مراسم بزرگداشت مختومقلی برگزار شد و تا الان نیر در اغلب شهرها و حتی برخی از روستاهای استان این مراسم ها برگزار شده است که جای تقدیر دارد.

در ادامه این نشست لطیف ایزدی عضو هیئت موسس انجمن جیحون گفت: برگزاری مراسم نکوداشت مختومقلی نتایج و دستاوردهای مثبتی دارد و در بین علاقمندان حرکت و شور و شوق ایجاد می کند.

 مدیر مسئول مجله ترکمن دیار افزود: به منظور آشنایی با افکار و اندیشه های فراغی ویژه نامه دوازدهمین شماره ماهنامه ترکمن دیار را به مختومقلی فراغی اختصاص دادیم که انشاء الله عصر پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت در مراسم آق توقای توزیع خواهد شد.

در این نشست حاجی مراد آق شاعر و عضو هیئت موسس جیحون شعری ترکمنی در باره مختومقلی فراغی قرائت کرد. همچنین مهندس خوشکام دو شعر فراغی را همراه با ترجمه منظوم آن قرائت  نمود که جالب توجه بود و مورد تحسین قرار گرفت.

مرتضی رنگریز مسئول کتابخانه عمومی گالکش هم شعری در باره امام رضا  ( ع ) خواند.

در پایان این نشست فرهاد قاضی به آقای نامی که در واقع میزبان این جلسه بود کتابش را اهدا کرد.

لطیف ایزدی یک نسخه از مجله ترکمن دیار و مهندس خوشکام نیز جزوه ترجمه شعر خود را به رئیس ارشاد گالیکش اهدا نمود.

عکس از – رضا کلته

گزارش – عبداللطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا