مطالب ویژه

نقدی بر سخنان فرماندار مراوه تپه 

آقای باشقره، هنوز مراوه تپه از محرومیت رنج می برد 

پایگاه خبری اولکامیز – اخیرا ویدئویی کوتاه از سخنان فرماندار مراوه تپه توسط روابط عمومی آن شهرستان در فضای مجازی منتشر گردید که جای دقت و تامل دارد.                                          

مهندس امان محمد باشقره در آن ویدئو گفته است : « به جرات می توانم بگویم که الان شهرستان مراوه تپه از آمار و لیست شهرستان های محروم خاج شده است. » 

در این باره نکاتی را عرض می کنم:                                                                      

در وهله بنده به هیچ وجه منکر خدمات شایسته دولت های حال و گذشته در شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه نبوده و نیستم. به ویژه خدمات دولت سیزدهم در جهت محرومیت زدایی این سامان قابل توجه است و  جای تقدیر دارد ولی این همه ماجرا نیست. هر چند محرومیت ها کمتر شده ولی هنوز رنگ محرومیت از مراوه تپه زدوده نشده است.

سخنان آقای فرماندار به مناسبت دهه فجر، شعارگونه و کلیشه ای بوده و با اغراق و مبالغه همراه می باشد. به دلایل مختلف می توان گفت که سخنان وی بیانگر واقعیت های موجود در شهرستان مراوه تپه نیست.  

مراوه تپه یکی از مناطق محروم استان گلستان به شمار می رود.

هنوز بالای ۳۰ روستای شهرستان مدرسه کلنگی دارد که فاقد هر گونه ایمنی است. 

هنوز بیش از  ۳۰ روستا داری عدم لوله کشی بهداشتی و۴۰  روستای این دیار تنش آبی دارد.

هنوز راه  ۲۰ روستا آسفالت نبوده و شنی است. حتی راه برخی ار روستاها به مانند ؛ مردم دره، عطا جان قربان، آق لر هنوز خاکی است.

هنوز عملیات اجرایی سد چایلی در خوش بینانه ترین حالت  ۲سال دیگر طول می کشد تا جابه جایی ۴۰۰۰ هزار نفر انجام شود و تاج و کار سد چایلی ۴ سال دیگر ادامه دارد به عبارتی مجموع حدودا ۶ سال زمان لازم است تا تمام شود.

هنوز در حوزه کشاورزی.دامداری و شهرک صنعتی دچار عقب ماندگی هستیم.
 

هنوز شاخص های ملی محرومیت و عقب ماندگی در مراوه تپه به وفور دیده می شود.

هنوز در مراوه بسیاری از زیر ساخت های توسعه  تکمیل نیست.

پس بنابراین هنوز مراوه تپه محروم است اگر چه درصد محرومیت نسبت به ستوان گذشته کمتر شده است. 

اگر چه دولت سیزدهم تلاش زیادی در جهت محرومیت زدایی مراوه تپه انجام داده است. اعتبارات خوبی در ۲ سال اندی برای مراوه تپه تخصیص یافته است ولی این کافی نیست.

هنوز مراوه تپه محروم است و نیاز به توجه و رسیدگی بیشتر دارد. مردم این سامان حق دارند که روز های بهتری را ببینند و درآرامش زندگی کنند.

آقای باشقره، سخنان شما که می فرمایید مراوه تپه از محرومیت خارج شده است را چگونه باور کنیم ؟

لطفا سخنی بگویید که مورد قبول و پذیرش افکار عمومی جامعه باشد و مردم آن را بپذیرند نه اینکه با واقعیت های موجود فاصله داشته باشد.

لطیف ایزدی – خبرنگار

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب:
    بهتر آن است که در رابطه با نگاهی به فهرست مناطق کمتر توسعه یافته استان گلستان مشخص می گردد که شهرستان مراوه همچون کلاله و گمیشان جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب می گردد، بدین لحاظ هم اگر از منظر معافیت های مالیاتی نگاهی بیاندازیم، واحد های تولیدی مستقر در این مناطق، می توانند از معافیت های مقرر در ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم با توجه به پروانه های بهره برداری و… بمدت ۱۰ سال برخوردار گردند. …
    و اینکه فرماندار محترم ، به جرات اظهار کرده اند مبنی بر این که منطقه مراوه تپه محرومیت زدایی شده آن هم در دوران دولت آقای رییسی! بسیار دور از آن است که مردم به عینه دارند می بینند که، چگونه با تورم و گرانی ها و انواع محرومیت های اقتصادی و … دست و پنجه نرم می کنند و باصطلاح «هشت شان گرو نه شان »است.
    یک کم نظری به واقعیت های واقعا موجود در متن و بطن جامعه انداخت.

  2. سلام آقای ایزدی چرا ویدیو سخنان فرماندار محترم مراوه تپه را در کانال بارگذاری نکردید از شما که اهل رسانه هستید بعید است که در پوشش نقد سخنان این طور یک طرفه به قاضی بروید . پناه بر خدا از این اندیشه های مخرب

        1. سلام قبل از انتشار مطلب انتقادی در باب سخنان آقای فرماندر ویدئوی سخنان وی را هم در کانال تلگرامی
          اولکامیز گذاشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا