اخبار

همایش پارک‌های ملی و مناطق تحت‌ حفاظت کشور در گلستان آغاز شد

پایگاه خبری اولکامیز – نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت با حضور حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اساتید دانشگاهی در محل پارک ملی گلستان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش که امروز سه شنبه آغاز شده و تا چهارم خردادماه ادامه دارد، سخنرانان و شرکت کنندگان در ۱۰ محور سخنرانی یا قرائت مقاله خواهند داشت.

دبیر نخستین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت در این همایش گفت: این همایش با ۱۰ محور از جمله آموزش و تفسیر در حفاظت، فرهنگ و دانش بومی در حفاظت، گردشگری در مناطق تحت حفاظت، حفاظت مشارکتی در مناطق تحت حفاظت و بسترها و چالش های قانونی حفاظت در مناطق تحت حفاظت برگزار می شود.

سیدمحمود قاسمپوری افزود: ۱۰۹ مقاله از استادان دانشگاه های کشور به دبیرخانه همایش ارسال گردید که پس از داوری ۷۹ مقاله پذیرفته شد که ۲۰ مقاله در قالب سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه شده‌ است.

وی انتقال تجربیات محیط زیست با دانشگاه و اعلام نیاز برای فعالیت های پژوهشی محیط زیست را از مهمترین اهداف این همایش ذکر کرد و افزود: این همایش قرار است در سال های بعد به صورت ادواری در پارک های ملی کشور برگزار شود.

قاسمپوری اضافه کرد: در این همایش علاوه بر سخنرانان داخلی ۲ سخنران از آلمان و مالزی نیر به صورت آنلاین سخنرانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در مدت برگزاری همایش چند کارگاه و نشست تخصصی هم باحضور پرسنل محیط زیست و استادان دانشگاه با موضوعات مرتبط برگزار می شود.

“سپاستین اشمیت” بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد finc آلمان و “نیزار هانی” نائب رئیس منطقه ای کمیسیون جهانی مناطق حفاظت شده iucn مهمانان خارجی این همایش هستند.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است و بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا