مطالب ویژه

وحدت بزرگان ترکمن صحرا در شرایط حساس ضرورت دارد

 پایگاه خبری اولکامیز – آنامحمد بیات داشلی برون ؛ روزنامه نگار و فعال اجتماعی ترکمن نوشت:

در شرایط حساس کنونی وحدت و همدلی بزرگان و علمای ترکمن صحرا ضرورت دارد. اگر امروز مراتع یلمه خندان تصاحب شود فردا مراتع روستاهای دیگر ترکمن صحرا نیز توسط عده ای مدیران به بعضی تازه به دوران رسیده ها یا مهاجرین از جنوب شرق استان واگذار خواهد شد.

مراتع متعلق به اهالی بومی می باشد قانونا هیچ کس نمی تواند مراتع را تصاحب نماید مگر در شرایط خاص آن هم با رضایت اهالی محل.

متاسفانه در این موضوع فرماندار و بخشدار مرکزی آق قلا و احتمالا شورا و دهیار یلمه خندان و بعضی خودی ها در باطن موافقت خود را با واگذاری مراتع یلمه خندان اعلام کرده اند.

بدون رضایت بومیان واگذاری مراتع بکر بنام یک ارگان و یا…از نظر شرعی و قانونی صحیح نیست.

طبق شنیده ها از منابع آگاه احتمالا بخشی از مراتع یاد شده بنام بعضی ارگانها سند زده اند.

نبود نماینده مجلس از خود آق قلا در چنین شرایط خاص بیشتر احساس میشود.

و اما چند نکته دیگر:

در گام اول: اعضای ارشد کمپین از امامان جمعه، فرماندار،بخشدار، اداره منابع طبیعی بنیادمسکن و……. رسما مکتوب نظر آنان را جویا شوید.

در مرحله دوم نمایندگان گرگان و آق قلا و نمایندگان مجلس خبرگان گلستان و نماینده رهبری در استان در خصوص تصاحب مراتع پاسخگو باشند. خدای ناکرده اگر مراتع یلمه خندان تصاحب شود به آیندگان چه پاسخی خواهید داد؟

ذکر این نکته ضرورت دارد که سخنان مدیرکل بنیاد مسکن کاملا قوم گرایانه میباشد ۶۰ درصد شهرک برای غیر بومی ها؟؟!! پشت این گفتار تفرقه انگیز ناگفته ها کمین کرده است.

مدیر مربوطه رسما به خاطر سخنان اختلاف برانگیزشان عذرخواهی بکنند.

چون آق قلا نماینده ترکمن بومی در مجلس ندارد بزرگواران نمایندگان: غرب گلستان و گنبدکاووس رسما به این موضوع حاد ورود نمایند سکوت آنان قابل گذشت و بخشش نیست.

علما، مسئولین حوزه های علمیه، متمولین و……. منطقه صادقانه به موضوع حیاتی یلمه خندان با دید مثبت بنگرند و منطقی گفتمان با اهالی محل با حضور ارباب جراید و مسئولین ذی ربط ضرورت دارد.

متاسفانه طرح های بدون کارشناسی مسئولین ناآگاه و ضعیف و بدون برنامه باعث چالش منطقه امن ترکمن صحرا را به دنبال خواهد داشت.

مراتع از آن روستائیان است تخریب مراتع، تخریب محیط زیست را به دنبال خواهد داشت. حافظان صلح سبز و حامیان طبیعت برای حفظ مراتع ترکمن صحرا کمک نمایند. بخشی از مراتع جنگل کاری و درختان مثمر ثمر مثل زیتون و…… کشت شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا