اخبار

و اینک فصل شکفتن در آق قلا

پایگاه هبری اولکامیز – احمد دلیجه*: 

شکسپیر، در نمایشنامه هملت می آورد: “بودن یا نبودن” مساله این است

آیا شایسته تر آن است که به تیر و تازیانه ی تقدیر جفاپیشه تن در دهیم یا این که ساز و برگ نبرد برداشته به جنگ مشکلات فراوان برویم تا آن دشواری ها را از میان برداریم”.

۴۵ سال تقدیر بر این بوده که در مبارزه و رقابتی نابرابر، مردم غیور شهرستان آق قلا انتخابات مجلس شورای اسلامی را با امید به تغییر و امیدواری به آبادانی و دیده شدن همراهی کردند و در تمام این مدت از منتخبین خویش انتظار عدالت و مساوات داشتند.

در تمام این سالها، تعدادی از نخبگان و فعالان اجتماعی صحرا نامزد حضور در کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از شهرستان های گرگان و آق قلا شدند اما بنا به هر دلیلی که مهمترین آن در خود شهرستان آق قلا تعدد کاندیدا و دو قطبی یا چند قطبی شدن فضای انتخاباتی بود فرصت معرفی نماینده ای بومی که آشنایی و اشراف کامل به ظرفیت ها و محدودیت ها، مسائل و معضلات شهرستان آق قلا داشته باشد از کف رفت.

با این حال، در دوره ی جاری که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود آن شعور سیاسی و اجتماعی برای مقابله جانانه با این “تازیانه ی تقدیر” قد علم کرده و در ذهن و اندیشه ی فعالان سیاسی و اجتماعی در کنار مردم دلیر ترکمن بارور شده و “ساز و برگ” خود را مهیای جنگ با مشکلات و از میان برداشتن دشواری ها کرده اند.

مهندس عبدالغفور امان زاده، مدت هاست که در این عرصه به میدان آمده و اکنون در برهه ای حساس، شجاعت و غیرت خود را برای خدمتگزاری به این آب و خاک نمایان کرده است. خیلی ها از او شناخت دارند اما اگر بخواهم تفسیری از بودن در حضور ایشان در این مدت ارائه دهم در این جمله می گنجد: مهندس امان زاده،  شخصی است متعهد، مقید به اصول و آداب و فرهنگ غنی ترکمن، شفافیت و سیالی اندیشه و آگاهی کامل از مسائل و چالش‌های منطقه”.

فکر می کنم خصوصیات یک نماینده مردمی در این برداشت عیان است و همگان را به انتخاب وی مجاب کرده است و جوانان غیرتمند دیگری هم با درک همین نکات، دست وحدت بخش خود را به این آرمان چنگ زدند.

جناب آقای “بهروز امیدبخش”، که حقیقتا در این زمانی که بهانه ی انتخابات، ما را برای همفکری و مصلحت و مشورت در مسیر دسترسی به هدف گرد آورد نمونه ی فردی با اخلاق و دارای بصیرت، توانمند در حوزه تخصصی خود با سابقه ای فراتر از سی سال در حوزه ی اقتصاد و مدیریت دیدم که با بزرگ منشی به دغدغه مردم صحرا برای وحدت لبیک گفته.

و اما جناب آقای ” دکتر بهرام قرنجیک ” که بزرگ شده ی یک محل هستیم و پدر مرحوم دوست داشتنی اش الگو و اسوه ی بنده و خیل جوانان دیگر بود با غیرتمندی، جسارت و اراده مثال زدنی که از او سراغ داشتم با احترام به این هدف و آرمان دل همه را قرص کرد.

نگارنده، از سایر فعالان اجتماعی و کاندیداهای محترم ادوار و تمام عزیزانی که به نحوی در این فصل شکفتن وحدت، نقش کم نظیری ایفا کردند قدردانی می کند و لذا از یکان یکان همشهریانم می خواهم که با همتی بلند در روز یازدهم اسفند حماسه ای تاریخ ساز را با انتخاب مهندس عبدالغفور امانزاده خلق کنیم تا آن طور که مختومقلی فراغی سروده بخت با ما یار باشد:

“کونگول لر اریکلر بیر بولیپ باشلار
دارتسا یاغینینگ برر توپراقلار داشلار
بیر سفره ده طیار قیلینسا آش لار
گوتوریلر اول اقبالی تورکمنینگ”

*روانشناس و فعال اجتماعی
شامگاه شنبه ۵ اسفند ماه

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا