مطالب ویژه

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان آغاز شد

پایگاه خبری اولکامیز – پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه امشب/دوشنبه/ با حضور هنرمندان موسیقی استان‌های کشور به میزبانی گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جشنواره به دبیری محمدعلی مرآتی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  ۲۹ گروه موسیقی نواحی کشور به مدت پنج شب به اجرای برنامه می‌پردازند.

پیش از این قرار بود پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیررقابتی از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه در شهر کرمان برگزار شود که براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته این دوره از جشنواره با توجه به مهیانشدن زیرساخت فنی تالار مرکزی به عنوان مکان برگزاری جشنواره در موعد مقرر در استان کرمان، این رویداد در شهر گرگان پذیرای هنرمندان شرکت‌کننده و علاقه‌مندان این گونه موسیقایی است.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو بخش «اجرای صحنه‌ای» و  «فعالیت‌های پژوهشی» برگزار خواهد شد و در این دوره از جشنواره منتخبی از هنرمندان موسیقی نواحی ایران با هدف پرداختن به «اشتراکات موسیقایی جوامع مسلمان در حوزه ایران فرهنگی کهن» و «چیدمان این رنگین کمان فرهنگی در یک میدان هنری» به هنرنمایی خواهند پرداخت.

هدف اصلی این جشنواره، بدون برتری‌طلبی یک فرهنگ موسیقایی بر دیگری، پرداختن به اشتراکات موسیقایی جوامع مسلمان در حوزه ایران فرهنگی کهن و چیدمان این رنگین کمان فرهنگی، در یک میدان هنری برای نشان دادن وحدت بزرگ اسلامی است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا