سیاسی

چرا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنم؟

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی: من در چند انتخابات گذشته و سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ شرکت نکردم. علتش هم از اعتبار افتادن صندوقهای رای بود که نمی شد با آن چیزی را تغییر داد. در چند یادداشت روزهای گذشته هم نوشته بودم در ایران هیچ چیز تغییر نکرده به غیر از درگذشت رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی. بنابراین شرکت در انتخابات معنا ندارد. مشکلات ایران ساختاری است. بدون تغییرات ساختاری مشکلات ایران حل نخواهد شد. منظورم از مشکلات ساختاری نیز درست یا غلط اینها بودند.«رابطه با جهان غرب و در راس آنها امریکا» و« حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان» و« آزادی مطبوعات و رسانه ها» و « آزادی احزاب و رقابتهای سیاسی» و« لغو حجاب اجباری» و «لغو حصر محصوران» و…

حالا با آمدن پزشکیان به عرصه انتخابات و به فرض برگزیده شدن ایشان به ریاست جمهوری تغییر محسوسی در این عرصه ها رخ نخواهد داد. انتخاب ایشان در خوش بینانه ترین حالت مانند زمان خاتمی و روحانی خواهد بود. سیستم بیشترین بهره را از این حضور خواهد برد و به مشروعیت خود خواهد افزود.

اما دلیل مشارکت من در انتخابات چیست؟

من یک فرد تشکیلاتی و حزبی هستم و مسئول حزب اتحاد شهرستان گنبد. چون حزب اتحاد در قالب جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می کند باید به عنوان یک فرد حزبی و تشکیلاتی از دستورات حزب پیروی بکنم یا استعفا بدهم.

من تصمیم گرفتم در حزب بمانم چون به صرف اینکه نظرات من در حزب رای نیاورده استعفاء بدهم کار درستی نیست. در این صورت سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. تشکیلات یا فرو خواهد پاشید یا تضعیف خواهد شد. پس تصمیم گرفتم در حزب بمانم و رای دهم.

خصلت کار جمعی و تشکیلاتی همین است شما را تا حدودی محدود می کند. انسان نمی تواند هر کاری دلش خواست انجام دهد و هر جور عمل کند. اما فایده اش این است قدرت شما را بیشتر و تاثیر گذاری ات را افزون تر می کند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا