مطالب ویژه

چند نکته در باب انتخابات

پایگاه خبری اولکامیز – دکتر مجید شیخی پیشکمر:

با سلام خدمت دوستان و همشهریان عزیز ، چند نکته در باره انتخابات  پیش ِ رو عرض می کنم:

۱ – شرکت در انتخابات جدای از اینکه یک وظیفه شرعی و قانونی است. تنها راه رسیدن ما به سطوح بالای مدیریتی در سطح مدیر کل و معاونت های وزارتخانه است و همگی ما میدانیم جای  نیروها زبده و کارمد  …. در بالا بسیار خالی است پس گول این حرفهای توخالی را نخوریم. بنابراین علاوه بر شرکت در انتخابات بایستی با درصد و آمار بسیار بالای هم شرکت کنیم  حداقل ۷۰٪ تا بتوانیم از تنهاترین راه ممکنه برای رفتن به بالا  بهترین استفاده را برای نشان دادن لیاقت و توانایی خود انجام دهیم.

۲ – نکته دوم اجماع می باشد. آیا  باید اجماع انجام شود ؟ چگونه باید انجام شود راهکارهای آن چگونه است؟ آیا اجماع به هر نحوی که  فقط اینکه یک نفر …. برود کافیست؟ 
آیا همه کسانیکه تائید صلاحیت گرفته اند باید در اجماع قرار بگیرند؟

به نظر من جواب منفی است
اخر چگونه میتوان فردی را که الان یکماه است صلاحیتش را گرفته اما هیچ حرکتی از خود نشان نداده و فقط در سوشال مدیاها گشت زنی میکند با فردی که الان در حدود یک ماه است که هر شب برنامه دید و بازدید دارد و هزینه های مالی و روانی فروانی کرده و توانسته در این مدت طرفدارانی برای خود پیدا کند  یکی باشد؟

چگونه میتوان یک نفری که دو روز نشده صلاحیتش را گرفته اینقدر طرفدار پیدا کند اما  آن نفری که یک ماه است تاییدش را گرفته هنوز اندر خم یک کوچه باشد؟
همین جاست فرق و تفاوت کاندیدا با کاندیدا معلوم میشود

از راهکارهای اجماع هم میتوان به دادن فرصت نیم ساعته به کاندیداها است تا بتوانند در این مدت از خود دفاع کرده و برنامه های خود را ارائه بدهند و به سئوالات مردم پاسخ بدهند
به نظر من با همین راهکار ساده از چندین کاندیدا به چند کاندیدا خواهیم رسید
و در اخر این چند کاندیدای باقی مانده بهم دیگر فرصت بدهند که بنفع همدیگر کنار بروند بشرط ها و شروطها ….

۳- بحث سوم صیانت آرا  میباشد
یعنی نفر که رویش اجماع شده آیا توانایی صیانت آرایی را که بدست آورده دارد یا خیر؟
نشود آرایی که پس از زحمات فراوانی که از نتیجه اجماع بدست آمده از دست برود
اتفاقی که همین چهار سال پیش اتفاق افتاد
و اتفاقی که در هشت سال پیش نیافتاد
پس در زمان اجماع به این موضوع باید توجه وافری داشته باشیم که فردی که رویش اجماع شده توانایی صیانت از آرا را هم داشته باشد و قافله را در بزنگاه ها نبازد.

بنابراین فرد مورد نظر با بکارگیری تمام توان خود از آرا بدست آمده در مقابل حریف دفاع کند
تازه بعد از این سه مرحله کار همگی ما شروع میشود که با تمام قوا از کاندیدای منتخب حمایت کرده و از طرفداران کاندیداهای کنار کشیده بخواهیم با تمام قوا به تیم کاندیدای منتخب بروند

۴- راستی در آخر بد نیست به این موضوع هم اشاره ای داشته باشم
که از الان بازنده نباشیم نگوییم از الان معلوم که کی نماینده میشه و قافله را به حریف ببازیم
چون با همین صحبت های کوچه خیابانی دست کاندیدای حریف را برای سیاسی بازی باز میگذاریم
و بعد در حسرت چهار سال دیگر آه بزرگی می کشیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. جمله اول جناب دکتر شیخی اگر دکتری علوم تجربی داشته باشند قابل اغماض است ولی اگر دارای دکتری علوم انسانی باشند، نه . انتخابات و رای دادن جز امور دنیوی است و ربطی به دین و شرع ندارد و طبق قرارداد اجتماعی یا همان قانون، رای دادن حقی است که افراد می توانند از آن استفاده کنند یا نکنند.
    رسیدن به سطح مدیریتی بالا آرزوئی است ۴۵ ساله که در یک ساختار رانتی و غیر شایسته سالار امکان تحقق آن نزدیک به صفر است! البته آرزو برای پیر و جوان عیب نیست.

  2. سلام حاجی گلدی . باز هم نگرانت شدم می ترسم خدای ناکرده تسمه تایم پاره کنی . بابا موقع انتخابات است دیگر و هر شخص آنچه را فکر می کند درست است می گوید ، خوب بی خیال شو و منتظر تصمیم اهالی حوزه باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا