مطالب ویژه

یک درخواست از شورای شهر آق قلا

کوچه دکتر غنی را به نامش مزین کنید

پایگاه خبری اولکامیز – محمد خوجه : در معابر و خیابانها و کوچه ها و پس کوچه تا دلتان بخواهد با‌ تابلو های برخورد میکنید که نام اشخاص مختلف حک شده است. اشخاصی که در دوران حیات خود برای مردم و جامعه خود  منشاء خیر و برکت  بودند.

در شهرستان آق قلا کوچه ی که هیچ پزشک ومطب در آن کوچه نبود تا اینکه دکتر غنی نجم الدین چوگان در ان کوچه مطب  زد و طبابت را آغاز کرد و به درمان و مداوای بیماران پرداخت.

وجود او و مطب اش نعمتی شد که این کوچه به نام دکتر غنی نامیده شد و با همین نام دهان به دهان چرخید و مردم به همین نام این کوچه را بشناسند و هم چنان باقی بماند.

نام و نشان های شهر باید بیانگر هویت وتاریخ شهرمان باشد وبا شنیدن و خواندن نام یک محله و کوچه  و خیابان باید سفر به سرگذشت پیشینه ان محل کرد.

دکتر غنی یکی از چهره های ماندگار و نام آشنا و چهره تاثیرگذار در حرفه پزشکی و سیاست و اجتماعی بود او مورد اعتماد مردم  و در تمام موارد پزشکی از او مشاوره وراهنمایی می گرفتند او نامی نیک از خود به یادگار  گذاشت.

بنابراین به پاس قدردانی و جبران بخشی از خدمات و زحمات ارزنده او  مدیریت شهری و شورا اسلامی شهر  آق قلا مصوبه نامگذاری کوچه دکتر غنی در برنامه کار خود قرار دهند ودر جلسه کمیسیون نامگذاری مطرح و تصویب نمایند و هرچه زودتر  تابلویی نصب گردد و نامش بر تارک کوچه نقش ببندد و مزین شود.

این نام آن قدر زیبا خواهد بود که نگاه هر شهروند و رهگذری به آن بیفتد‌ حس حالی خوبی خواهد داشت و برای لحظات تعلق خاطری برای مردم به وجود آورد و یاد و خاطره او را گرامی خواهند داشت.

در ضمن شایسته است از گنجینه مفاخر علمی و ادبی و فرهنگی و هنری و شهدا برای نامگذاری معابر وخیابان ها وکوچه ها استفاده شود و مدیریت شهری و شورا اسلامی شهر با هدف ماندگار چهره های شهرمان برای همیشه در اذهان عمومی این موضوع را ادامه دهند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا