اخبار

گنبد نیاز به توسعه و رفع عقب ماندگی‌های تاریخی دارد

پایگاه خبری اولکامیز – امامان جمعه شیعه و اهل سنت و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات ملی و استانی، خواستار توجه ویژه مدیران دولت آیت الله رییسی به این شهرستان مرزی برای توسعه و جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوولان گنبدی عصر شنبه در مراسم معارفه و تکریم فرماندار این شهرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر ضرورت خدمت صادقانه همراه با نگاه عدالت محوری مدیران در همه حوزه‌ها تاکید کردند.

امام جمعه گنبدکاووس دراین مراسم با اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: ۲ نگاه طعمه و امانت به پست و مسوولیت وجود دارد که انسان باید با نگاه امانت به پست‌ها بنگرد و در حد توان و ظرفیت‌ها به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از خدمات فرماندار قدیم گنبدکاووس در ۵.۵ سال مسوولیت و خدمت به مردم افزود: فرماندار قبلی انسانی اخلاق مدار و اهل تعامل بود و با عطوفت، مهربانی و حوصله زیاد به مردم خدمت می‌کرد و این رویه باید مدنظر فرماندار جدید و مطابق با مرام نامه دولت انقلابی نیز به منظور توسعه عدالت قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این مراسم با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: خدمت صادقانه به مردم، فرد مسوول را از عذاب الهی در امان خواهد داشت بنابراین همه تلاش مدیران باید در راستای رضایت خداوند و رفع مشکلات مردم باشد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد بابیان اینکه اقوام و مذاهب مختلف ساکن گنبدکاووس سال‌هاست در کمال وحدت و برادری زندگی مسالمت آمیزی دارند، از فرماندار جدید خواست تا همانند فرماندار قبلی با وحدت و همدلی و تعامل با دیگر مدیران تنها در جهت خدمت بیشتر به مردم و توسعه متوازن این شهرستان حرکت نماید.

همچنین نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز از تلاش مدیران این شهرستان در ارائه خدمات به مردم بالاخص در زمان مشکلاتی مانند سیل، شیوع کرونا، قطع آب و برق قدردانی کرد و گفت: دغدغه اصلی مردم گنبد که با تنش آبی شدید مواجه‌اند، رفع کمبودهای این بخش حداکثر تا قبل از تابستان سال آینده است.

امانقلیچ شادمهر افزود: گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است اما عقب ماندگی‌های زیادی در بخش‌های مختلف زیرساختی دارد که همه مدیران باید تلاش کنند تا در دولت انقلابی و جهادی آیت الله رییسی بخشی از این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی اضافه کرد: مردم از دولت و مدیران فقط کار و تلاش و نه حرف و شعار می‌خواهند، مردم از باند بازی‌های سیاسی خسته و دل چرکین شدند بنابراین تنها با کار و تلاش باید به آنها خدمت و مشکلات شان را رفع کرد.

شادمهر، راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس، شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی، تسریع در تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت، آبرسانی به روستاهای مرزی و فراهم کردن زیرساخت های منطقه آزاد  تجاری – صنعتی اینچه برون را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان برشمرد و گفت: این مطالبات تنها با کار و تلاش جهادی و مضاعف رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس زندگی مسالمت آمیزی و همدلی خوبی با هم دارند بنابراین آنها شایسته خدمت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که شهردار، رییس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس حضور داشتند از زحمات عبدالقدیر کریمی فرماندار قبلی این شهرستان قدردانی و “مهدی دهرویه” به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری گنبد معرفی شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا