مطالب ویژه

مردم به سوابق و عملکرد کاندیداها نگاه می کنند نه حرفهایشان

پایگاه خبری اولکامیز- عثمان آخوند نظری: تو نیکی میکن در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز
هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر میشویم داوطلبین تایید صلاحیت شده بابرپائی ضیافت شام و دید و بازدید از روستاهای دور و نزدیک با عنوان دیدار صمیمانه از اقوام و آشنائی با مشکلات مردم ، روی تبلیغات غیررسمی و یارگیری های خود کار می کنندکه امری طبیعی و معمولی است.

اساس انتخابات، تبلیغات و هر دواطلبی که تیم تبلیغاتی قوی باسواد باتجربه و آشنا با روحیات تیره و طایفه مختلف را دارد موفق است.

چندی پیش یک آقای محترمی که سالیان سالیان در بطن انتخابات و در خدمت داوطلبین اصلح بوده و ازنزدیک درجریان کارهای بعضی نمایندگان منتخب قرار داشته اینکه کدام نماینده در دوره‌ی خود چه کاری انجام داده به کجا چه خدمتی کرده است، بوده ، زنگ زد گفت: ” مطلبی که چند سال پیش نوشته بودید را طرفداران فلان کاندیدا در یک گروهی گذاشته اند، خواندم و از تو ناراحت شدم!.” بنده از آن بزرگوار از اینکه ناخواسته باعث رنجش خاطرش شده ام عذر خواهی میکنم ازصمیم قلب پوزش میطلبم قصدم فقط تشکراز آن نماینده ای بودکه خدمتی بر روستای ما نه یک [ مشکل شخصی] انجام داده است بود که بر حسب وظیفه و براساس حدیث شریف [من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ] بوده و این حدّاقل کاری بود که می توانستیم بکنیم . ما مردم عادّی و عوام ، بقول معروف « مو را می بینیم نه پیچش مو را  ».ظاهر قضیه خبر داریم! نه از پشت پرده یا قضیه و بر اساس آنچه که می بینیم احساس پیدا می کنیم .

آن مطلب هرچی باشد از روی قصد و غرض نگاشته نشده فقط سپاسگزاری و قدردانی بود ولی گویا امروز بعضی ازطرفداران  کاندیدای محترم با فوروارد کردن آن مطلب مثلا ” فلان طایفه برای خودشان نیز کاری نکرده اند” میخواهند به نوعی بهره برداری یا سوءاستفاده نمایند.

لطفا کسی دنبال ماهی گل آلود نباشد . صیاد ماهر از آب زلال و شفاف ماهی صیدمیکند. اگر کسی چیزی در چنته داشته باشد مطرح کند مردم سره را از ناسره خوب تشخیص میدهند .

دراین چهار دهه مردم انقلابی آن قدر آبدیده شده اند یا آنقدر دهانشان سوخته که دیگر آن شعارهای آتشین و آرمانی و آرمانخواهی نیز دل جوانان پرشور را به وجد نخواهدآورد که سوار برامواج احساسات پاکشان شوند! فقط عملکرد است که امتیاز دارد “آنچه عیان است چه حاجت به بیان است” تو عمل انجام بده مردم خودشان قضاوت خواهند کرد . با تخریب دیگری کار پیش نخواهد رفت .

ضرب المثل معروفِ ترکمنی هست که میگه “گپی گپلان گپچی دال گپی ایدان گپچی” اگر یک زمانی یک مطلبی بنا به دلیلی نوشته شده ، مربوط به حسً و حال همان زمان بوده و گذشته است! مرور آن قبیل مطالب و احیانا سوء‌ استفاده از آن، نتیجه عکس خواهد داد.

اینکه هرنماینده منتخبی از هر قوم وقبیله یا تیره وطایفه ای باشد قطعا در حدّ وسع و توان خود درچارچوب اختیارات قانونی نظام برای حوزه انتخابی اش خدماتی انجام داده است که بعضیا چشمگیر بوده و از شانس بعضی نیز اتمام کار به نامش شده است.

ازتمام نمایندگان ادوار که مطمئنا زحماتی کشیده و خدماتی در خور ولو نامرئی انجام داده اند سپاسگزارم  دعا گوئیم به مصداق بیت بالا ، ایزد در بیابانش دهد باز.
ومن الله التوفیق.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا