اخبار

استاندار: گنبدی‌ها در دور دوم انتخابات مجلس حماسه دیگری خلق می‌کنند

پایگاه خبری اولکامیز – استاندار گلستان با بیان اینکه رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس با رمز یا علی بن‌موسی‌الرضا آغاز شد، گفت: مردم این شهرستان امروز هم مانند همیشه حماسه پرشکوه دیگری خلق خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز جمعه در جمع خبرنگاران از مردم گنبدکاووس خواست برای تعیین نماینده خود در مجلس شورای اسلامی در انتخابات شرکت کنند و تنها کسانی که در دوره اول از حوزه انتخابیه گنبدکاووس رای دادند می‌توانند در دور دوم در انتخابات شرکت کنند.

استاندار گلستان تاکید کرد: کسانی که در دور اول رای ندادند هم می‌توانند در این دوره از انتخابات پای صندوق رای حاضر شوند.

زنگانه به حضور باشکوه مردم گلستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: استان گلستان از لحاظ نرخ مشارکت در رتبه سوم کشور ایستاد.

وی در پایان ولادت باسعادت حضرت معصومه و روز دختر را گرامی داشت و یادآور شد: دختران امروز، مادران آینده هستند و افراد تاثیرگذار از دامن مادران تربیت می‌شوند

استاندار گلستان از دختران ایرانی خواست با تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س)، فرهنگ فاطمی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه گنبدکاووس برای انتخاب هفتمین نماینده گلستان در نهاد قانونگذاری، ساعت هشت صبح امروز جمعه در ۲۳۰ شعبه اخذ رای شهری و روستایی این شهرستان مرزی آغاز شد.

در دور نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، «قرجه طیار» با ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند.

به گفته فرماندار گنبدکاووس، برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر شدند.

مهدی دهرویه افزود: از مجموع ۲۰۳ شعبه تدارک دیده شده برای شهر و روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس ۱۵۷ شعبه ثابت و ۴۶ شعبه نیز سیار و از ۲۷ شعبه بخش مرزی داشلی برون هم ۱۱ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار است.

وی اضافه کرد: برای برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس حدود چهار هزار عامل اجرایی (هیات اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای نظامی و خدماتی) مشغول بکار هستند.

سیدعلی مهاجر، رییس ستاد انتخابات استان گلستان هم آمار واجدین شرایط شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس را حدود ۲۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۸۰ نفر رای اولی هستند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت که در سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا سکونت دارند، یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا