یادداشت

تلنگر های قبل و بعد انتخابات

پایگاه خبری اولکامیز – کاندیداهای مرحله دوم انتخابات در گنبدکاووس اگر ممکن است پولهایشان را برای انتخابات خرج نکنند و نیازی به فعالیت و انرژی اضافی  در رقابت  بین دو نفر و شلوغی های از هم گسیخته ساز آحاد شهروندان نیست .چون با توجه  به شناخت جامعه شناختی وضعیت سیاسی  و اجتماعی موجود و شناخت از قدرت و پتانسیل یک نماینده احتمالی و  روانشناسی فردی  از کاندیداها ٫ در ماهیت اصل قضیه تفاوت چندانی در انتخاب هر کدام از آن کاندیداها جهت برآوردن انتظارات و مطالبات واقعی اکثریت منطقه  متصور نیست..علی ایحال و علیرغم دیدگاه بالا در صورت امکان نگاهی به تلنگرهای پیشنهادی ذیل داشته باشند

الف کسانیکه به نمایندگی مردم انتخاب شدند در شهرهای ترکمن نشین دبیرخانه نمایندگان ترکمن‌صحرا تشکیل دهند.

ب‌ تشکیل انجمن زبان ترکمنی را پیگیری کنند

ج.  فراکسیون  اقوام در مجلس  راه اندازی کنند

د. اصل ۱۵ و اصل ۱۱۵ قانون اساسی را به شرح و تفسیر بگذارند .و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آینده برای  اهل سنت و ترکمن ها تمهید شرایط صلاحیت و قانونی در قوانین موجود را پیگیری نمایند .

ه. در صورت امکان بر اساس جمعیت ضلع شمالی استان عدالت در تقسیم مدیریت‌های کلان و استان را  پیگیری نمایند. تشکیل استان جدید یا یک استاندار از آن ضلع برای استان  فعلی و مدیران کل از شایستگان آن منطقه

و. دانشگاه علمی کاربردی هنر و موسیقی به ویژه  دوتار در منطقه تورکمنصحرا  را پیگیری نمایند.

ز. اخذ مجوزهای لازم جهت احداث باشگاه والیبال پنچ هزار نفری در شهرهای ترکمن نشین در حد و استاندارد های برگزاری لیگ برتر والیبال را مدنظر فعالیت های نمایندگی و نظارتی خودشان. قرار دهند.

ح. کتابخانه های عمومی را احداث و یا در صورت نیاز تجهیز و بازسازی فیزیکی و منابع متناسب با نیاز منطقه را مورد پیگیری خودشان قرار دهند.

حالا قضاوت با شماست!  با سه نماینده مجلس و یک نماینده خبرگان با جمعیتی تقریبا نصف استان و با شرکت حداکثری در انتخابات ٫ موارد بالا امکانپذیر است یا نیست ؟
خرد یارتان

✍️دکتر رشید نافعی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا