تورکمن صحرا

دیدار با روزنامه نگار قدیمی آق قلا

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی : دوشنبه اول آبان ماه به گرگان رفتم. از آق قلا تا مرکز استان راهی نیست و این می تواند فرصتی بزرگ برای توسعه و اشتغال برای این شهرستان باشد.

هنگامی که برای تحویل چند نسخه از  شانزدهمین شماره ماهنامه ترکمن دیار  که به تازگی چاپ شده است به اداره کل ارشاد استان رفتم در بدو ورود  تاج محمد کاظمی؛ همشهری خبرنگارم را دیدم و با وی لحظاتی گفتگو کردم.

استاد تاج محمد کاظمی که اینک به سن ۶۳ سالگی رسیده است و از چهره های باتجربه ترکمن در عرصه مطبوعات بشمار می رود. او نشریه ای دارد  به نام « همزیستی » .

کاظمی سالها در جزیره قشم و تهران زندگی کرده و حالا به گرگان آمده است.

وی از خاطرات و تجربیات روزنامه نگاری اش صحبت کرد. از بازنشستگی اش در روزنامه اطلاعات.

از فعالیتش در دو روزنامه قدیمی ایران ؛ کیهان و اطلاعات.

از کارش در خبرگزاری ایرنا که رسانه دولت می باشد سخن گفت.

از سفر کوتاهش به ترکمنستان به همراه رئیس جمهور وقت هاشمی رفسنجانی.

از اقامت دو سه ساله اش در عشق آباد .

 از اساتیدش در دانشگاه علامه ، بزرگانی چون همچون کاظم معتمد نژاد و فرقانی.

 از همکارانش در روزنامه اطلاعات فریدون جیرانی و بیژن امکانیان که بعدها به سینما پیوستند . از مرحوم دعایی مدیر روزنامه اطلاعات که فردی بلند نظر و مهربان بود و وی را به اسم کوچک « تاج محمد »  خطاب می کرد و مورد لطف و محبت قرار می داد.

کاظمی از اینکه بیشتر در روزنامه سراسری کار کرده و  مطالب کشوری نوشته و به شهر و دیارش آق قلا ادای دین می کرد.

وی در رشته مترجمی زبان در دانشگاه علامه تحصیل کرده و ارشد ارتباطات را هم در علامه گذرانده است. پایان نامه اش را در باره مطبوعات کشور ترکمنستان نوشت.

به گفته خودش در گزارش نویسی تخصص دارد‌ و اگر مطلبی خوب و دقیق و پخته نوشته شود مورد توجه مخاطبان و مسئولان قرار می گیرد.

وی با برخی از شخصیت های کشوری گفتگوی طولانی و کامل  انجام داده است. از اینکه نتوانسته با مرحوم دکتر غنی پزشک نامدار آق قلا مصاحبه کند افسوس می خورد.

دیدار با آقای کاظمی روزنامه نگار قدیمی شهر و دیارم برایم مغتنم بود بنده نیز چند مدتی با وی در نشریه اش کار کرده بودم. آن زمان صدیقه جاذبی بانوی روزنامه نگار ترکمن هم در این نشریه قلم می زدند.

در پایان گفتگوی کوتاهم دو چیز از آقای کاظمی درخواست کردم:

 اول اینکه سی سال فعالیت رسانه ای اش را به رشته تحریر در بیاورد و دوم اینکه در  شهر و دیارش آق قلا  که به آن ادای دین می کند به جوانان علاقمند خبرنگاری را آموزش دهد.‌

وی در پاسخ گفت: قصد دارم  زندگینامه ام را بنویسم. همچنین به اداره ارشاد آق قلا به عنوان مدرس کلاس های خبرنگاری همکاری خود را اعلام می کنم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا