اخبار

نماینده مجلس: جبران عقب ماندگی حوزه راه‌های گنبدکاووس ضروری است

پایگاه خبری اولکامیز – نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان مرزی بویژه در حوزه جاده‌های روستایی، بر ضرورت تسریع در جبران عقب ماندگی‌های این بخش با تخصیص اعتبارات ملی و استانی تاکید کرد.

امانقلیچ شادمهر عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از برخی راه‌های روستایی گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان ۳۷۵ هزار نفری افزون بر ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد که بسیاری از آنها کم عرض و فاقد شانه خاکی، خظ کشی و تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی بوده و تعداد زیادی نقطه حادثه خیز دارند.

وی افزود: وضعیت نامناسب جاده‌های ارتباطی و روستایی گنبدکاووس سبب شده تا این شهرستان همواره در بحث تصادفات رانندگی و آمار فوت و مجروحان این سوانح، آمار بالایی در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان داشته باشد.

شادمهر اضافه کرد: در سفر امروز رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور موافقت شد تا اعتبارات ویژه‌ای برای بهبود وضعیت جاده های روستایی گنبدکاووس اختصاص یابد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل ادامه جاده کنارگذر ضلع شرق این شهر و احداث دهنه پل مورد نیاز، زیرسازی و آسفالت دوباره ۶ کیلومتر از جاده روستای آق آباد به سمت چای قوشان، اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای احداث پل رودخانه روستای “چای قوشان کوچک” و بهسازی آسفالت جاده روستای “آق قایه” و تسریع در تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت از جمله قول‌های داده شده امروز مسوولان بود.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که باید به ایجاد یا تکمیل زیرساخت‌های آن در بخش‌های مختلف از جمله جاده‌های ارتباطی آن توجه شود.

شادمهر گفت: بسیاری از اهالی شهرستان‌های ( آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه) واقع درشرق گلستان و برخی شهرستان‌های واقع در غرب گلستان مانند علی آبادکتول، آق قلا، بندرترکمن و گمیشان برای اموران مختلف از جمله دید و بازدید و یا خرید و دریافت خدمات درمانی به گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا