ادبیات

نگاهی کوتاه به مسابقه شعرخوانی مجازی

پایگاه خبری اولکامیز – یادداشتی از عطا محمد فروز شاعر و فعال فرهنگ و ادب تورکمن:
مسابقه مجازی شعر خوانی ترکمنی که در کانال تلگرامی”دورموش ترکمن”برگزار گردید کاری بود بس ارزشمند ، این کار نشان داد که هنوز ظرفیت های کشف نشده فراوانی در دنیای مجازی وجود دارد که به کمک آنها می توان فعالیت های فرهنگی مفید زیادی را از این دست به انجام رساند.
با رصد مجموعه کارهای ارسالی مخاطبان ونیز داوری های صورت گرفته شاید بتوان نکاتی به شرح ذیل راجع به آن برشمرد.

۱/استقبال جامعه هدف از این ابتکار بسیار بالاتر از سطح انتظار بود.

۲/کیفیت کارهای ارسالی خوشبختانه بسیار بالا بود طوری که به جرآت می توان گفت که هشتاد درصد فایل های ارسالی ارزش دانلود و توجه را داشت.

۳/برای کارهای ارسالی مشخص بود که وقت و هزینه زیادی صرف شده بود طوری که در برخی از شعرها وجود موسیقی زنده بر غنای کارها افزوده بود

۴/درکارهای برگزیده به خصوص در بخش بزرگسالان به وضوح مشخص بود که برای اجراهای چند رسانه ای امتیاز ویژه ای درنظر گرفته شده بود.

۵/دراین مرحله از کار جای بسیاری از بزرگان عرضه شعر و ادب خالی بود که به نظر می رسد برای مرحله بعد لازم است تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.

۶/داوری مسابقات به نظر می رسد که تقریبا قضاوت قابل قبولی داشتند طوری که این حقیر نیز با بیشتر انتخابهایشان به جز یکی دونفر هم نظر بودم.

۷/بهتراست برای مرحله بعد برای معنی شعر هم بخش ویژه ه ای درنظر گرفته شود طوری که اشعار پرنغزی چون شعر آقای م ق هم مستحق دریافت رتبه شوند.

درپایان بهتر است که یا برای برگزیدگان جایزه ای فرهنگی همچون کمک هزینه بازدید از اماکن فرهنگی متبرکه چون آرامگاه فراغی درنظر گرفته شود ویا مبلغ جایزه حداقل به میلیون برسد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا