سیاسی

پازل انتخابات شرقی ترین حوزه استان گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – با نزدیک شدن به زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از رویداد های مهم سال ۱۴۰۲ محسوب میشود و اعلام صلاحیت نامزد ها از سوی هیت نظارت استان، جنب و جوش در بین کاندیدا ها آغاز شده و هر کدام به دنبال نشان دادن خود و برنامه هایشان هستند.

پازل انتخابات برای مجلس شورای اسلامی در شرق استان تحلیل چندان دشواری ندارد چرا که با کمی تفکر می توان به مهندسی انتخابات پی برد.

عدم ثبت نام دکتر آریانپور نشان از آن است که در این دوره برادران سیستانی چندان تمایلی برای حضور در بهارستان نداشته و حمایت آن ها از حوزه مینودشت و آقای سید نجیب حسینی خواهد بود و همچنین با رد صلاحیت آقای اسرافیل وزیری حدس و گمان ها بیشتر بر حضور پر قدرت آقای حسینی خواهد بود.

سه گزینه جدی و شناخته شده ترکمن در شرق دیده می شود، آقایان عبدالکریم رجبی ،غلام پقه و علی علیزاده که با حذف و رد صلاحیت شدن گزینه های سرشناس، آقایان اسماعیل تاجی ،عبدالحمید حق شناس،امید بایندری و عبدالجبار مومنی کار برای این سه کاندید راحت تر خواهد بود و میتوانیم محور انتخابات را بر ۱+۳پیش ببریم، ۳کاندید ترکمن قدرتمند و یک گزینه مینودشتی که با اجماع این ۳گزینه ترکمن و تمکین بقیه کاندیدا مطمئنا کار برای آقای سید نجیب حسینی سخت خواهد بود.

با رد صلاحیت شدن گزینه های پرنفوذ فارس ،سیستانی و کوهساری، کار برای سید نجیب حسینی بسیار راحت تر می شود و همچنین طبق شنیده ها در محافل سیاسی احتمال حمایت زیاد سیستانی ها از حسینی  خواهند بود و این شانس پیروزی را برای حسینی بیشتر خواهد کرد.

کاندیدای ترکمنها اگر با اجماع به نتیجه ای واحد نرسند رفتن به بهارستان خوابی بیش نخواهد بود، لیکن اگر بدون وحدت و تجربه گرفتن از ادوار گذشته که باعث پراکندگی آرا شد عمل کنند موجب ندامت خواهد بود و لذا با عملکرد خوب و معرفی گزینه شایسته می توانند همچون ادوار گذشته جشن و پایکوبی را برای مردم رقم بزنند و همچنین از بین سه گزینه عبدالکریم رجبی میتواند گزینه خوبی برای اجماع باشد چرا که قبلا مجلس را دیده و از تجربیات خود میتواند برای احقاق حقوق مردم بخوبی استفاده نماید.

همچنین نقش گروه های سیاسی بسیار مهم است که مانند دوره های گذشته، شخصی بی تجربه که مردم اکثرا قبول نداشته اند، لیکن فقط و فقط بخاطر تمیکن به اجماع رای داده اند عمل نکنند و با درایت و کنار  گذاشتن منفعت شخصی  بتوانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند تا مردم با آغوش باز استقبال نمایند و همانطور نامزد ها نیز بزاحتی تمکین داشته باشند.

پرونده این دوره میتواند با شانس پیروزی بسته شود لیکن با مدیریت و عملکرد صحیح گروه های سیاسی و امید بر آن است مردم با مشارکت حداکثری گزینه اصلح را انتخاب نمایند

ایل گویجی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا