مطالب ویژه

اولویت های استاندار جدید گلستان از نگاه دکتر مارامایی

پایگاه خبری اولکامیز – دکتر محمدقلی مارمایی فعال اجتماعی و نماینده اداور مجلس در پاسخ به سئوال اولکامیز در باره بیان خواسته ها و بیان راهکارها و اولویت های استاندار گلستان مطلب پرمحتوای ذیل را ارسال نمود که از ایشان در پی می آید:

با سلام و تشکر از وب سایت اولکامیز بابت ایجاد فضای تبادل نظر و گفتگو در باره نیازهای توسعه ای استان گلستان.

در باره اولویتهای برنامه ای استاندار جدید جناب آقای دکتر زنگانه باید گفت، با عنایت به بومی بودن ایشان و داشتن شناخت میدانی و تجربی از ویژگیهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان میتوان انتظار داشت که ایشان با رویکرد علمی و مسئله محور موضوعات مهم زیر را مدنظر قرار دهد.

در اولویت قرار دادن موضوع کرونا، واکسیناسیون همگانی و مدیریت تبعات سنگین اجتماعی و اقتصادی آن.

اجرایی کردن سیاست کلان ارتباط با کشورهای همسایه آقای رئیس جمهور از دیگر محورهای مهم ایشان میتواند باشد. از طریق گسترش و عملی کردن مزیت‌های استانی مثل راه آهن بین المللی اینچه برون، اجرایی شدن منطقه  آزاد تجاری، عملیاتی کردن بنادر دریایی و بنادر خشک، اجرای راه آهن اینچه برون، شاهرود، حل مشکل پتروشیمی با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، اجرایی کردن تفاهم نامه های موجود بین استان گلستان و استانهای بالکان ترکمنستان، استان مرزی قزاقستان و روسیه…از موضوعات مهم در حوزه گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه است.

با توجه به رویکرد محرومیت زدایی دولت جدید ، انتظار میرود آقای دکتر زنگانه در زمینه جبران محرومیتها و عقب ماندگی های استانی به ویژه چالشهای محور شمالی استان و نیز شرق استان پروژه های اساسی زیر را مدنظر قرار دهد:

پروژه هایی مثل عملیاتی کردن کامل زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی ، اجرای خط چهار بانده کردکوی، بندرترکمن، آق قلا، گنبد، کلاله و….، توسعه شهرکهای صنعتی شهرستان ها، توجه ویژه به مجموعه های سوارکاری و اسبدوانی گنبد، آق قلا، بندرترکمن، راه اندازی دانشکده پزشکی و پیرا پزشکی در گنبد ، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و تامین تجهیزات جدید کشاورزی، برنامه ریزی مدیریت بحران در حوزه کشاورزی با توجه به چالش خشکسالی،

جناب آقای دکتر زنگانه ضمن داشتن دکترای پزشکی، دارای تخصص علمی در زمینه مدیریت بوده و در عین حال به لحاظ بومی بودن دارای شبکه ارتباطی با چهره های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی استان ، است. لذا از ایشان انتظار میرود مجموعه ای از نمایندگان فعلی و ادوار، استانداران و مدیران ادوار ، نمایندگان شوراهای استانی و شهرستانی و نیز متخصصین علمی، دانشگاهی و کار آفرینان استانی برای گردآوری سرمایه های انسانی استان ایجاد نماید و از دیدگاه آنها برای برنامه ریزی و اجرایی کردن برنامه ها استفاده نماید.

در زمینه استفاده از نخبگان ترکمن صحرا، بنده معتقدم شایسته سالاری مبتنی بر تخصص و عملکرد حرفه‌ای و استفاده از تمامی منابع انسانی استان ، فارغ از هر نوع تبعیض میتواند راهگشای رفع محرومیت ها و گشودن مسیر توسعه باشد.

خوشبختانه ترکمن صحرا در ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی ، شاهد تربیت نیروهای علمی، حرفه ای ،اداری و سیاسی بوده است که با رویکردی قانونگرا در حال تلاش و کوشش می باشند. لذا شایسته است از مجموعه نیروهای فوق به عنوان دستاورد برنامه های کلان توسعه ای انقلاب اسلامی، به نحو احسن در حل چالشها و مشکلات استان مورد بهره برداری قرار گیرند.

در خاتمه برای استاندار جدید آقای دکتر زنگانه آرزوی موفقیت در پیشبرد برنامه‌های کلان و اجرای پروژه‌های استانی محرومیت زدا را می نمایم. امیدوارم در گام دوم انقلاب، مجموعه سرمایه های مادی و معنوی استان گلستان ، در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه عدالت، استقلال، محرومیت زدایی و پیشرفت اسلامی ایرانی به کار گرفته شوند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا