مطالب ویژه

جبار ایری: راهیابی نماینده ترکمن در گرگان و آق قلا بسیار محتمل به نظر می رسد

درد را درد کشیده می داند

پایگاه خبری اولکامیز – زنگ ها به صدا در آمده است. با تایید صلاحیت نهایی کاندیداها  وارد فاز جدیدی شده ایم. تا انتخابات ۴۰ روز باقی نمانده است و روز به روز بر فعالیت کاندیداها و حامیانشان بیشتر می شود. همه در صدد کسب کرسی هستند. از جبار ایری فعال انتخاباتی پیشکسوت ترکمن درخواست کردیم که دیدگاه و تحلیل خود را از حوزه گرگان و آق قلا برای ما بنویسند. ضمن سپاس از ایشان که قبول کردند و تحلیل، ارزیابی و مواضع خود را در خصوص چرایی حمایت از مهندس امان زاده کاندیدای شایسته آق قلایی و نتایج و دستاورد های راهیابی یک نماینده ترکمن از حوزه گرگان و آق قلا به مجلس را در ذیل می خوانید. با ما همراه باشید: 

تقسیمات جغرافیایی نابرابر حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با در نظر گرفتن میزان جمعیت ساکن در شهر و روستاهای تابعه گرگان یکی از عواملی هست که تاکنون علی رغم تلاشها و کسب آراء قابل توجه کاندیداهای بومی ترکمن نتوانسته اند از این حوزه وارد مجلس شوند.

اگر چه جدا نمودن ۱۴ روستای ترکمن تابعه آق قلا و ملحق نمودن به شهرستان علی آباد کتول نیز در کاهش میزان آرای ترکمنها اثرگذار بوده است لکن در برابر کثرت جمعیت گرگان حتی بازگشت این روستاها نیز به تنهایی چاره کار نمی باشد. اگرچه لازم است تجدیدنظر در این خصوص صورت پذیرد.

یادم هست در دوره ای کاندیدای بومی ترکمن در مرحله اول حایز اولین رای حوزه انتخابیه گردید لکن در مرحله دوم از راهیابی به مجلس باز ماند، اگر چه افزایش رای از مرحله اول را نیز داشت.

دلایل متفاوتی از جمله عدم شناخت ساکنین گرگان و روستاهای تابعه از کاندیدای بومی ترکمن، تفاوت معیارهای تشخیص شایستگی، نداشتن تجربه های کلان مدیریتی، برداشت نگاه قوم گرایانه و…. از علل ناکامی می تواند به شمار آید. البته قبل از انقلاب شاهد ورود کاندیدای ترکمن از حوزه گرگان و آق قلا در مجلس بوده ایم که بحث آن در این مطلب نمی گنجد.

در مقایسه با وضعیت و امکانات گرگان و آق قلا ولو از امتیاز مرکز استان بودن گرگان نیز گذر کنیم، باز شاهد تفاوت های زیادی هستیم که در شأن یک شهر همسایه مرکز استان آن هم در یک حوزه انتخابیه نمی باشد. اگر چه نمی توان منکر زحمات نمایندگان ادوار با توجه به علقه های آنان گردید، اما درد را درد کشیده می داند، نماینده بومی که درد آشنای منطقه و از جنس آنان باشد قطعا حساسیت بیشتری نسبت به انتقال نیازهای آق قلا میتواند داشته باشد.

آق قلا مشکلات عدیده ای دارد در عین حال بار زباله گرگان و حتی بخشی از مازندران را نیز به دوش می کشد، تبعات آن قابل بحث و مطالعه می باشد، ولو اینکه پتروشیمی به عنوان یک امتیاز مثبت برای آق قلا ارزیابی گردد، علی رغم تلاشها و خبرهای خوش و ناخوش هنوز طلیعه و بارقه امید به اشتغال جوانان جویای کار به بار ننشسته و آن را باید به انتظار نشست و به زمان باید سپرد تا چه پیش آید.

با عنایت به ظرفیت دو نماینده در مرکز استان اگر یک نماینده بومی ترکمن بتواند راهی مجلس گردد با همکاری و هماهنگی نماینده دیگر مرکز استان شرایط مضاعف و بهتری را شاهد خواهیم بود تا مشکلات معتنابه رفع و رجوع گردند.

لازم می دانم این نکته را یادآوری نمایم، عزیزانی  که در کنار حمایت از نماینده بومی ترکمن از کاندیدای مرکز استان نیز حمایت می کنند، قطعا از حامیان و دوستان مرکز استانی شان این انتظار را دارند که با تلاش و حق استفاده از دو رای شان در پربارتر و سنگین تر کردن سبد و کفه رای نماینده بومی ترکمن کوشا باشند و در افزایش شانس ورود با مشارکت جدی در بحث ادامه این همکاری و مودت سهیم بوده از برکات این عمل دوستانه و خداپسندانه منافع حوزه انتخابیه دیده شود و رسم دوستی ایجاب میکند تا چنین باشد و از سفره همدیگر به یک اندازه بهره مند شویم.

از دوستان بومی ترکمن در شرایط فعلی انتظار می رود در گرم کردن تنور انتخابات بکوشند، راهیابی یک نماینده ترکمن در این دوره بسیار محتمل به نظر می رسد، خاصه شخصبت بسیار متین، محجوب، بزرگوار، شایسته و محبوبی چون مهندس امان زاده که بارها در این قصه امتحان پس داده و هر بار بیش از پیش رشد آراء داشته و در خدمت مردم منطقه و استان خود بوده پا به عرصه انتخابات گذاشته است با اندک تلاش همچون دوره های گذشته با پشتگرمی کار را در مرحله اول یکسره و تمام کنیم، قطعا گرگانی های فهیم و بامرام این شخصیت فهیم و شناخته شده و شایسته صحرای ترکمن را تنها نخواهند گذاشت.

معرفی و تجدید دیدار در شهر و روستاهای گرگان توسط حامیان مهندس امان زاده می تواند راهگشای این انتخاب مقدس باشد، همدلی و هماهنگی فرد فرد علاقمند به سرنوشت حوزه انتخابیه فارس، ترکمن و سیستانی و سایر اقوام در پرشور نمودن تنور انتخابات و تامین نظر مقام معظم رهبری کارساز بوده به حول و قوه الهی خواست دیرینه مردم شهرستان آق قلا در فرستادن نماینده بومی محقق گردد. ان شاءالله تعالی

جبار ایری                                                                                                                          بندر ترکمن – یکم بهمن ۱۴۰۲

WWW.ULKAMIZ.IR

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا