یادداشت

به یاد مرحوم بردی قوچ زاده

پایگاه خبری اولکامیز – مرحوم بردی قوچ زاده در سال ۱۳۵۱ در یکی از روستاهای شمال گنبد چشم به جهان گشود و سرانجام عصر شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲  بر اثر مشکل قلبی در سالن ورزشی تختی گنبد در حال ورزش چشم از جهان فروبست و در آرامگاه مسلمین قلیچ اولیا روبرو روستای ملا علی تپه به خاک سپرده شد.

وی پس از دیپلم، کارشناسی ریاضی را از دانشگاه پیام نور گنبد گرفت و سپس با تلاش و ممارست فراوان کارشناسی ارشد ریاضی را در دانشگاه بجنورد گذراند.

قوچ زاده فرهنگی ترکمن به عنوان معلم سالها در منطقه محروم کنارک سیستان و بلوچستان تدریس کرد  سختی ها را تحمل کرد و پس از سالها به دیار خود گنبد انتقال شد.

وی مردی نیک اندیش و خیّر بود.  با موسسه خیریه احسان گنبد و حوزه علمیه نورمحمد آخوند طلابی و مدرسی همکاری می کرد و به دانش آموزان طلبه و عادی به صورت تقویتی تدریس می کرد.

از آن مرحوم ۴ فرزند به یادگار مانده اند. به گفته فرزندانش، او پدری خوش اخلاق، مهربان و اهل ورزش بود. ورزش مورد علاقه او والیبال بود.

از خصوصیات بارز قوچ زاده در ایام معلمی اش این بود که در کلاس درس برای یاد دادن مفاهیم ریاضی بسیار زحمتکش و به زبان ساده توضیح میداد در عین اینکه در درس های بچه ها جدی بود اما با روی خوش و  گشاده و مثال های ساده و جالب سعی در شیرین تر کردن محیط کلاس داشت.

اگر چه عمرش کوتاه بود ولی کیفیت عمرش بر کمیت آن غالب بود.

رفتن نابهنگام بردی قوچ زاده دل عزیزان و یاران و دانش آموزانش را سخت متاثر و محزون ساخت. خداوند روحش را شاد کند و با اولیا محشور گرداند.

*اطلاعات فوق از باجناق آن مرحوم ، دوست فرهنگی ام آقای قوامی  دریافت شد که از ایشان تشکر می کنیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا