مطالب ویژه

پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شرق گلستان، ۸ سال منتظر زمین برای ساخت

پایگاه خبری اولکامیز – ایجاد بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس به عنوان مطالبه اساسی اهالی شرق گلستان با هدف ارایه خدمات درمانی مطلوب در مرحله واگذاری زمین قرار دارد که تامین هرچه زودتر این مهم همت جهادی مسوولان امر را می طلبد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان‌ گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در شرق این استان سکونت دارند که همواره بخش زیادی از آنان برای استفاده از خدمات درمانی به بیمارستان‌های گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس ۷۵۵ تخت فعال در چهار بیمارستان دولتی “شهید مطهری، شهدای ۱۲ دی، طالقانی و پیامبر اعظم(ص)” و ۲ بیمارستان خصوصی “برزویه و بسکی” و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد که در حالت عادی جوابگوی حجم بالای مراجعه کنندگان از شهرستان‌های اطراف نیست ضمن اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ مراکز درمانی این شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی منطقه شرق گلستان استفاده شد.

قدمت برخی از بیمارستان‌های گنبدکاووس مانند شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری به بیش از نیم قرن بر می‌گردد و فضای ساختمانی آنها فرسوده است و ظرفیت پذیرش حجم بالای مراجعه‌کنندگان را ندارند لذا از سال‌ها قبل قول ساخت بیمارستان جدید با ظرفیت ۸۰۰ تخت برای دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی داده شده است.

عبدالقدیر کریمی فرماندار سابق گنبدکاووس ۲۲ شهریور سال ۹۶ در نشست با بانوان پزشک این شهر گفته بود: تحویل زمین ۴۰ هکتاری برای احداث بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان مراحل نهایی را می‌گذراند و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و در سفر سال ۹۷ رییس جمهور وقت به گلستان این موضوع مطرح و موافقت اصولی با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی صادر شد.

قولی که تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق نشد

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم ۱۵ اسفند سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پیگیری‌هایی که از مدت‌ها قبل برای تحویل زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی توسط مدیران این شهرستان انجام شده بود، هفته گذشته نهایی شد و قرار است تا قبل از پایان سال جاری تحویل شود.

وی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در گنبدکاووس را مطالبه مهم مردم این شهرستان و اهالی شرق استان گلستان از دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و اظهارداشت: اگر تخصیص اعتبار برای این بیمارستان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان قرار می گرفت مشکلات موجود قابل حل بود.

دهرویه ادامه داد: در این خصوص پیگیری‌های لازم از طریق معاونت اقتصادی استاندار گلستان جهت اخذ اعتبار برای این پروژه انجام شد اگرچه بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس ردیف اعتباری جداگانه دارد اما تلاش داریم از اعتبارات سفر منابعی اختصاص یابد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا