مطالب ویژه

نماینده گنبد: کاسه صبر مردم لبریز شده است

پایگاه خبری اولکامیز – نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با انتقاد از عدم توجه دولتمردان به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از آنها خواست تا با اتخاذ تدبیری مانع از بروز فاجعه در سال ۱۴۰۱ شوند.

امانقلیچ شادمهر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه اولویت برنامه ریاست جمهور در حوزه اقتصاد و معیشت بود خطاب به رئیس جمهور و دولتمردان گفت: کاسه صبر اقتصادی مردم لبریز شده است چرا که امروز آنها در حال تحمل فشار حداکثری در زمینه معیشت هستند و باری که طی سال‌های قبل بر آنها تحمیل شده آرام آرام به حدی سنگین و طاقت‌فرساد شده است که حتی با افزودن پر کاهی به شکستن کمر مردم منجر خواهد شد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیمانه صبر مردم پر است از این رو نه جایی برای افزایش مالیات و نه تابی برای تحمل عوارض بیشتر یا اتخاذ تصمیمات اقتصادی سنگین‌تر و نایی برای دستکاری در قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد. دولت باید جلوی فاجعه سال ۱۴۱ در زمینه معیشت و اقتصاد را بگیرد.

وی تصریح کرد: جهاد امروز سخت‌تر از جهاد دیروز در جبهه‌های جنوب غرب است چرا که جهاد دیروز با تیر و ترکش بود اما تیر و ترکش‌های جهاد امروز نامرئی ولی بنیان‌افکن است، تاوان جهاد دیروز شهادت و ایثار بود اما تاوان جهاد امروز مبارزه با اختاپوس‌های اژدهای هزار سر فساد و مبارزه با رانت و رانت خواری است. کافی است جلوی مافیا و دلالان اقتصادی و انحصار گرفته شود.

شادمهر افزود: دولت و مسئولان باید جلوی انحصار خودرو و واردات تجهیزات پزشکی و تولیدات دامی را بگیرند و باید از برج عاجشان پایین بیایند و به فکر اشتغال باشند چرا که طبق اصل ۲۸ قانون اساسی که حقی برای مردم جهت اشتغال و تکلیف برای دولت در جهت حمایت و ایجاد اشتغال قائل شده است بنابراین مسئولان باید بر اساس فرمایشات حضرت آقا و سیاست‌های اشتغال سال ۱۳۹۰ و سیاست‌های کلی و اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند در جهت کارآفرینی، توانمندسازی، تولید اشتغال و سیاست‌های تولید ملی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: تا کی باید شاهد بغض نترکیده جوانانی باشیم که به خاطر نبود شغل یا خشکسالی آواره کشورهای دیگر شدند، کما اینکه شاهد صدای صد هزار جوانان جویای کار استان گلستان هستیم که در ترکیه و استان‌های همجوار مشغول به کار هستند، تا کی باید شاهد شکستن جمجه‌های ۵ هزار افراد گلستانی و شمال خراسان باشیم که هر روز از فرط بیکاری جان به لب آمده‌اند، چرا هیچ هلدینگ یا بانکی برای اشتغالزایی در استان گلستان ورود پیدا نکرده است./ خبرگزاری خانه ملت

*تیتر از اولکامیز است

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. می خواستم بدانم جایگاه و میزان مشارکت مجلس و شخص نمایندگان استان در این شکستن کمر مردم کجا و چقدر است؟ اگر هیچ نوع ابزار تاثیر گذاری در روند ناامید کننده مملکت ندارید ابتدا روشنگری نموده و اعلام استعفا نمایید تا شاید آمرزیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا