اخبار

دو چهره مختومقلی

فراز هایی از زندگی فراغی با تلفیقی از چندین اثر از نویسندگان

اولکامیز – علی بشارتی : برای سفر به گذشته های فراغی وگشت وگذار در لابلای صفحات تاریخ،با کتاب دو چهره مختومقلی فراغی،اثر محقق وپژوهشگر تاریخ استاد انه دوردی عنصری همراه شوید
این مجموعه در راستای اشعار فراغی از تلفیق وگرد هم اوردن چندین اثر مختلف از نویسندگان وچهره های متفاوت بوجود امده است وبه نوعی اثاری منحصر بفرد که با در کنار هم قرار دادن مستندات ومشهورات تجربه ای متفاوت وخاص برای مخاطبین رقم میزند.

بی تردید شاعر بلند اوازه مختومقلی فراغی یکی از تاثیر گذارترین شخصیت های تاریخ بوده وانطوریکه باید شناخته نشده وشناخت خیلی ها نیز بر اساس مشهورات کاذب یا تکراری می باشد.

اگر چه ما از واقعیت های تاریخی زندگی فراغی تا حدودی اگاه هستیم ولی ابهاماتی نیز وجود داردکه باید به دنبال پاسخ ای در خور بگردیم.

کارشناس حوزه تاریخ،واقعه تاریخی زندگی شاعر را ،پیرامون سروده هایش به گونه ای تحلیل میکند که نه تنها واقعیت های دیگری را برای ما روشن میسازد بلکه فروغی تازه احتمالا روشن تری را بر تمام چیز هایی که از فراغی می دانستیم می افشاند.

وی را از مرزهای شاعرانگی فراتر برده وبه شخصیتی متکثر تبدیل میکند که رد پایش را در بین اشعارش نیز میتوان یافت.

محقق تاریخ استاد عنصری قطعا اولین پژوهشگر نبوده واخرین نیز نخواهد بود که به بسیاری از ابهاماتی که نیازمند تحقیق وپژوهش میباشد راپاسخ دادند.

با پاسخ به برخی ابهامات از زندگی پر از ابهام وراز الود شاعر پرده برداشته واز انسوی خبر ها خبر میدهد
پژوهشگر تاریخ در این مجموعه صفحه هایی از رویداد های تاریخی زمان فراغی را به تصویر میکشد وبا تمرکز بر رویدادها واندیشه های گذشته، خواننده را به هیجان می اورد واین خود، کتاب را متفاوت وجذاب وخواندنی کرده است وبه دوستان یاد اور میشوم که این کتاب را تهیه وبهرمند شوند.

شنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲
امچلی- علی بشارتی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا