مطالب ویژه

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم

تحلیلی دیگر بر حواشی حادثه سد گلستان

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز – نعمت اله نبوی زاده یکی از همراهان اولکامیز نوشت : یک مثل ترکمنی میگوید : ” اوز آریغنی خوار ادن حالق اریغنا زار بولر ” به دنبال اتفاق ناگوار سد گلستان اقشار مختلف جامعه اعم از ترکمن و غیر ترکمن از جمله جوانان فعالین سیاسی،اجتماعی،مقامات و مسئولین محترم شهری و استانی،روحانیون< ائمه محترم جمعه و جماعت هرکدام به نوعی در قبال این رویداد عکس العمل نشان داده و با نشر انواع مطالب گفتاری و نوشتاری همدردی خود را با خانواده،محله و جامعه ترکمن بروز دادند.

در این میان عبد الغفار رادمهر نیز بنابر شخصیت اجتماعی و سیاسی خود را مکلف دانسته با نوشتاری دراین همدردی سهیم باشد  که بسیار در خور تحسین میباشد ، البته ایشان براساس شرایط زمانی و جو متشنج منطقه اخبار حوادث را از منابع غیر موثق کسب کرده و در پیام خود دچار خطا و اشتباه سهوی میگردد ،بلافاصله پس از آگاهی و صحت چگونگی واقعه در اولین فرصت براشتباه خود اذعان نموده ودر صدد اصلاح پیام و نوشته برامده که این امر خود نشان از پختگی و فروتنی و روشنگری ایشان میباشد (میوه وقتی میرسد میافتد / هنرمند وقتی میافتد میرسد)

متاسفانه در این بین عده ای فرصت را مغتنم شمرده درصدد بهره برداری سیاسی و منفعت طلبی قومی بر آمده با وجود تاکید مقامات سیاسی ، قضایی و امنیتی استان مبنی بر آرامش جامعه و حفظ وحدت و انسجام همچنین جلو گیری از تفرقه افکنی و سوء استفاده بد خواهان اقداماتی خلاف عرف و انتظار عمومی از خود بروز میدهند که شاید به نوعی به خود حق داده و توجیه نمایند که امری طبیعی برای ایشان باشد.

اما نکته مهم در این بین همراهی و دنباله روی برخی افراد خودی به دلایل نامعلوم از این جریان است که مایه ی تاسف و شرمساری می باشد یکی از همین افراد موجه فعال اجتماعی و سیاسی به عملکرد آقای رادمهر در جریان انتخابات مجلس دهم و یازدهم اشاره کرده وی را به رفتار خلاف جامعه و منفعت طلبی سیاسی متهم می کند که نتیجه آن عدم راهیابی فرد ترکمن در حوزه آق قلا را به عملکرد آقای رادمهر نسبت می دهند.

بر همگان آشکار بود در آن برهه زمانی به واسطه جو عمومی حاکم بر منطقه که نوعی جنبش و خیزش عمومی و همدلی همگانی در مناطق ترکمن نشین استان رخ داده ودر نهایت به انتخاب نماینده ی ترکمن از حوزه غرب و شرق استان و همچنین گنبد منجر گردید .

در حوزه آق قلا نیز تمامی اقشار اعم از زن و مرد ، پیر و جوان فعالین سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و روحانیون و علما دست به دست هم داده و با تاسی از دیگر نقاط ترکمن صحرا با تدبیر در صدد ائتلاف دو نامزد برجسته در پی حماسه و گزینش دو نماینده ترکمن در مرکز استان بودند که اگر با بصیرت همراه می شد چندان دور از انتظار نبوده و هردو در مرحله اول پیروز انتخابات می شدند .

متاسفانه در پی اعلام نامزدی مستقل و عدم قبول ائتلاف از سوی دیگر نامزد ترکمن که اتفاقا از خانواده اصیل و بسیار محترم منطقه هستند متاسفانه این امر محقق نشد و فرصت استثنایی از دست رفت و شاید حسرت همیشگی حماسه بی نظیر ( دو نماینده ترکمن در مرکز استان و اکثریت نمایندگان  استانی ) بر دل ها بماند.

نکته ی دیگری که آن عزیز در خصوص آقای رادمهر ایراد گرفتند اقدام نامزدی ایشان از حوزه تهران بوده و آن را نکوهش کردند. مگر نه اینکه هدف از فعالیت های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی رسیدن و تحقق حداقل مطالبات و بهره مندی از نخبگان و افراد فرهیخته در مناصب دولتی و اجرایی در حوزه شهر و شهرستان ، استان و کشور می باشد تا بتوانیم از ظرفیت های آن ها در جهت تعالی معیشت و رفاه جامعه خود سود ببریم .

تصور کنید که آقای رادمهر یا هر فرد برجسته ترکمن به عنوان نماینده مرکز کشور انتخاب شود ، چه دستاوردی برای کل استان  و منطقه خواهد داشت و چه بسا در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کلان کشور حضور داشته و اثر گذار باشد به عنوان مثال می توان به آقای محمد عباسی اشاره کرد که حتی به مقام وزارت نیز نایل شدند .

همگان به نقش افرینی افرادی همچون بایرام گلدی برمک ، آنه محمد غراوی ،عبدالله رستگار و ناز محمد ولی پور (نمایندگان اسبق) و همچنین یوسف خانی نامزد دوره کنونی مجلس در جهت بهره مندی فردی ،گروهی و منطقه ای از توانایی و قابلیت های موجود در تهران اذغان دارند که البته آقای رادمهر نیز میتوانند و میتوانستند یکی از همین افراد باشند .

اکنون این شخص در معرض انواع و اقسام تهمت ،افترا و حتی بنا به قراین شکایت قضایی قرار گرفتند. انتظار میرود با بینش و بصیرت عمیق و حمایت همه جانبه از وی داشته باشیم. چه بسا در اثر بی تفاوتی ،بی توجهی و عدم حمایت از او دیگر افراد حساس به مطالبات برحق جامعه نیز از موضع و اقدامات خود عقب نشینی کرده در معرض عافیت طلبی قرار بگیرند که امری بسیار خطرناک بوده و عرصه را به دیگران واگذار خواهیم نمود. بیا تا قدر یکدیگر بدانیم / که تا ناگه ز هم دیگر نمانیم

مردی نبود فتاده را پای زدن / گر دست فتاده را بگیری مردی

www.ulkamiz.ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا