مطالب ویژه

در اقدامی جالب یک نمایشگاه اتومبیل در گنبد از شاعر ترکمن تجلیل کرد

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی: تجلیل و بزرگداشت از یک شاعر ترکمن توسط بخش خصوصی در گنبد رویدادی به یادماندنی و تاریخی بود. شامگاه دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۴۰۲ به همت مدیریت نمایشگاه اتومبیل طاها، حاج چاری ساربانی و حاج بهمن ( مجید ) مراسم بزرگداشت جبارقلی مارامایی شاعر گنبدی برگزار شد.

اتفاقی نادر در عرصه شعر و ادبیات ترکمن که توسط یک بخش خصوصی به تحقق پیوست.

مراسم بزرگداشت جبارقلی مارامایی پس از نماز عشا به صرف شام ( صدقه ) شروع شد در ابتدای برنامه حاج چاری ساربانی یکی از بانیان مراسم به میهمانان خوشامد گفت و اظهار داشت: قرار بود این مراسم سال گذشته به مناسبت ۶۳ سالگی آقای جبارقلی مارامایی برگزار کنیم که به علت کسالت ایشان یک سال تعویق افتاد . هدف از این مراسم تجلیل از آقای مارامایی است که در عرصه فرهنگ و ادبیات ترکمن فعالیت می کنند.

در ادامه این مراسم آقچه گل الله بردی وا شاعر ترکمنستان اشعاری زیبا قرائت کرد.

پس از آن جبارقلی مارامایی از بانیان مراسم تشکر کرد و قدردانی خود را از بانیان مراسم اعلام نمود. سپس چند شعر ترکمنی خواند.

پایان بخش این مراسم مردمی اجرای موسیقی سنتی ترکمنی توسط گروه باخشی حالت سعادتی و فرزندان هنرمندش امین و رسول سعادتی بود که لحظات خوشی را برای حاضرین رقم زدند. مراسم با اهدای هدیه به جبارقلی مارامایی به پایان رسید.

یک ساعت قبل از شروع مراسم با مراجعه به نمایشگاه اتومبیل طاها با چند نفر مصاحبه کردیم که در پی می آید :

حاج بهمن خوجملی یکی دیگر از بانیان این مراسم در گفتگو با خبرنگار اولکامیز گفت: جبارقلی مارمایی یکی از شاعران بزرگ ترکمن صحراست. هم روستایی ام هستیم جبار دده افتخار روستای باغلی ماراماست.ایشان را خیلی دوست داریم. به همین خاطر در ۶۳ سالگی اش که مطابق با سن پیامبر اسلام است و ترکمنها آق آش می گیرند قرار شد که از وی تجلیل کنیم سال قبل میسر نشد امسال برگزار کردیم. 

جبارقلی مارامایی در پاسخ به سئوالات ما گفت: این اتفاقات را در خواب هم نمی دیدم ولی در واقعیت به وقوع پیوست. هر چند بنده لیاقت این همه لطف و مجبت دوستان را نداشتم و از بنده فعال و شاعرتر کسانی هستند از برگزار کنندگان تشکر می کنم. خداوند اجر و پاداش دهد. 

این شاعر ترکمن افزود: از سن ۱۵ سالگی شاعری را شروع کردم. با اخلاض و صداقت در راه فرهنگ و ادبیات ترکمن سالها تلاش ها کردم. همه اشعارم را دوست دارم چرا که اشعار یک شاعر به مانند فرزندانش محسوب می شود.

از وی در باره چاپ اشعارش پرسیدم در پاسخ گفت: جاچ نورجان آق و کاکا بدخشان قرار است مجموعه اشعارم را چاپ کنند. مردم مرا بیشتر با اشعار انتقادی و اجتماعی می شناسند .

یوسف ارمک که اصالتا روستای کر پیشکمر ساکن گنبدکاووس در باره این مراسم گفت: این حرکت خیلی خوب است شاعران و باخشی ها تبلیغ می شوند اینگونه اتفاقات فرهنگی در بین ترکمن ها کم است که باید بیشتر شود. در واقع به نوعی حمایت از شاعران و باخشی هاست و هم معرفی آنها می باشد.

فرهاد قاصی نائب رئیس انجمن جیحون در باره این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این رویداد فرهنگی ادیی در نوع خود ارزشمند است. واقعا ابتکار جالبی است که توسط صاحبان یک نمایشگاه اتومبیل صورت می گیرد. اینگونه حرکت ها  در بین اهالی شعر و ادبیات دلگرمی ایجاد می کند امید است که تداوم یابد.

در نمایشگاه اتومبیل طاها گردانندگان و نیروهای نمایشگاه نماز مغرب را با جماعت اقامه کردند. به گفته یکی از مدیران نمایشگاه حدود ۲۰ نفر در آن مکان مشغول به کار می باشند.

WWW.ULKAMIZ.IR


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا