اخبار

میزبانی گلستان از جشنواره موسیقی فجر ؛ «عارف و صبا» آغازگر نُت سی‌ونهم

پایگاه خبری اولکامیز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۷ بهمن ماه در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه در گلستان ادامه دارد.

الهام متین روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جشنواره موسیقی فجر در پنج شهرستان گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن، کلاله و گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان در این جشنواره می‌توانند به تماشای جلوه‌ای از هنر موسیقی بومی بنشینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: نخستین روز جشنواره موسیقی فجر روز جمعه ۲۷ بهمن ماه در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود و در این روز، گروه عارف و صبا، قزلباش، مشتاق و آوای صحرا به روی صحنه می‌روند.

به گفته متین؛ در تاریخ ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه هفت گروه صحرا هنریولی، اهوراییان، ایشکا، آق شهرم، انبارالوم و پالیزان در مجتمع فرهنگ و هنری شهرستان آق‌قلا هنرنمایی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در تاریخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه گروه‌های ملانفس، دوتار ترکمن، مقام چیلار، حاج توماج، قزاق، آذری، آیراتین و صبوحی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شهرستان بندرترکمن هنرنمایی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاله نیز در تاریخ دوشنبه ۳۰ بهمن ماه میزبان گروه عارف و صبا، قزلباش، دلارام و نوای صحرا است، گفت: فضای میدانی کاخ موزه پارک شهر شهرستان گرگان نیز در تاریخ ۳۰ بهمن ماه میزبان گروه نجوای کتول، آوای بلوچ، هامون و نوای صحرا است.

متین خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان گلستان همراه با تقدیر از پیشکسوتان و سرپرست گروه‌ها در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا