یادداشت

تحقق یک مطالبه

سالهاست که در مسیر پیگیری مطالبات جامعه اهل سنت فعالیت قلمی و میدانی دارم و در این راستا با بسیاری از مسئولین از جناح های مختلف و شخصیتهای بسیاری مذاکره و همفکری و پیگیری داشتم .

نگاه من به مطالبات جامعه اهل سنت از دریچه قانون ، منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و مصلحت های کشور بوده و وحدت را مدار حرکت در این مسیر می دانم .
لذا معتقدم که تا امت اسلامی و به تبع آن جامعه ایرانی از هر مذهبی ، در وادی وحدت قدم نزنند ، هیچ دریچه ای رو به آینده ای پر امید بر جهان اسلام و ایران باز نخواهد شد .

وحدت همان خط صعود یا سقوط ماست . یعنی اگر بر خط وحدت گام برداریم ، صعود ما حتمی است و اگر از خط وحدت منحرف شدیم قطعا سقوط خواهیم کرد .

۲۰خرداد ۱۴۰۰ و در ایام انتخابات ریاست جمهوری با تعدادی از بزرگان اهل سنت نشستی با آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور معزز داشتیم . نشست پیرامون انتخابات و نگاه اهل سنت بود .

بعنوان کوچکترین فرد حاضر در نشست ، سعادت سخنرانی و بیان مطالبات اهل سنت و عرضه آنها به جناب رئیسی و تیم همراهش را داشتم .

یکی از ۱۲ مطالبه ما تعریف ساختاری برای رسیدگی به امور اهل سنت در دولت بود و به شهادت حضار چند بار آقای رئیسی به بنده فرمودند که همه سخنان و مطالبات مطرح شده شما را قبول دارم و آنها را قانونی و بر حق می دانم و تعهد می دهم بعنوان تکلیف بر دولت نه منت بر شما آنها را محقق و برایشان تلاش کنم .

خوشبختانه و سعادتمندانه توفیق حاصل شد و دکتر رئیسی در ساختار دولت مشاور امور اقوام و مذاهب را ایجاد و منصوب نمودند ، آنهم با انتخاب چهره ای فرهیخته از اهل سنت و فرزند برومند کردستان که مایه مباهات گردید .

رئیس جمهور محترم قدم اول را به تأسی از مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) خوب برداشته و قولی را که دادند ، عملی نمودند.

تجارب سالهای گذشته به بنده نشان داده که قدم اول و گام نخست بسیار مهم است. یعنی خط سیر عملکردی دولت ها در قبال مطالبات اهل سنت از همان گام اول و ماههای آغازین دولت مشخص می شود ، به قول معروف ( سالی که نکوست از بهارش پیداست ).

اکنون و با این اقدام ، رئیس جمهور محترم سیگنال مثبتی را به جامعه اهل سنت مخابره کردند یعنی گام نخست را با تدبیر برداشتند که برای ما نوید بخش سالی نیکو را می دهد .
امیدوارم اقدامات بعدی هم بتوانند راه را بر مطالبات ما بگشایند.

انتصاب ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی جای تقدیر و تبریک فراوان دارد ، تقدیر از دکتر رئیسی برای این تدبیر منطقی و تبریک به دکتر کریمی برای این انتصاب شایسته که برایشان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

مشکلات نخبگان اهل سنت از سلیقه ها سرچشمه می گیرد ، نه از قانون و معتقدم هم قانون ، هم رهبری و هم مصلحت های کشور و صد البته منطق حاکم بر سیاستگذاران حوزه امنیت پایدار ملی همه و همه با وحدت و برادری همراه ، همدل و موافق هستند و آنچه مانع رسیدن ما به جایگاه های مدیریتی شده همان اِعمالِ سلیقه های شخصی است و این سلیقه ها با هیچ اصلی از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی منطبق نمی باشند.

مقام معظم رهبری با انتصاب یک کرد اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت را بر همه مسئولین تمام و راه هرگونه کم کاری را بر آنها بستند .

لذا این اقدام دکتر رئیسی گام عملی مطلوبی در راستای تحکیم وحدت و عمل به وعده های ایشان است که جای تقدیر و تبریک دارد .

چشمان منتظر نخبگان اهل سنت روی بسوی تدابیر رئیس جمهور محترم باز و به امید تدبیرهای بیشتر نشسته اند .
امیدوارم توفیق خدمتگذاری بیشتر حاصل گردد .

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا