سیاسی

استارت انتخاباتی در حاجی لر قلا

پایگاه خبری اولکامیز – حاللی ظهری: کاندیداهای تایید صلاحیت شده با تاسی از فرهنگ ترکمنی از هر بهانه ای با دعوت دوست و آشنا دور هم نشینی کرده ولیمه ای فراهم و به شکرانه تایید صلاحیت ضیافتی برگزار میکنند.

این نشان می دهد فرهنگ جدیدی در میان قوم ترکمن در حال نهادینه شدن است. این موضوع در نوع خود ارزشمند بوده و نشانه تطبیق با شرایط نوین دموکراسی است.

عده ای هم این اقدام را تبلیغات زود هنگام و خلاف قوانین و اصرار دارند هزینه این مراسمات رصد شود اما به نظر اینجانب چنین نشست و برخاست هایی در راستای ایجاد نشاط انتخاباتی بوده و به هیچ وجه نقض قانون نیست بلکه بانیان این مجالس چنین جمعیتهایی را تجمع داده و دلایل شرکت در انتخابات را « تبیین» می کنند شایسته تقدیر هستند.

اخیرا در ضیافت شکرانه تایید صلاحیت حکیم آق ارکاکلی یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده حضور پیدا کردم.

مکان خانه ای نوساز کنار جاده اسبدوانی و کلیه واحدهای ساختمان مملو از جمعیت بود و جای نشستن پیدا نمیشد کنار جاده علیرغم پارک خودروها بصورت دو ردیفه در طرفین جاده در فاصله حدود هشت صد متری مکان برگزاری مراسم خودرو را پارک کردیم.

احتمالا تعداد حاضرین بیش از پیش بینی تیم انتخاباتی بوده چون چادری گروهی برای نشستن حضار نصب کرده بودند.

بر خلاف کلیه مراسمات مشابه که سیستم صوتی با سوت کشیدن گوش ها را آزار میداد در مراسم ضیافت مهندس آق ارکاکلی صداهای تولید شده از سیستم های صوتی کاملا گوش نواز بودند.

مستقبلین از حضور ما بسیار خوشحال به اتاق محل استقرار تریبون و مهندس هدایت کردند بالا رفتن از پلکان به علت ازدحام جمعیت به کندی صورت گرفت.

به نظر می رسد در نظر گرفتن روستای حاجی لر قلعه برای محل برگزاری ضیافت با هدف حضور حداکثری و سهولت حضور اهالی ساکن روستاهای تابعه دهستان فجر – زادگاه کاندیدای مذکور صورت گرفته است.

به هر حال پای سخنرانی کاندیدای مذکور بعد از وعظ و سخنرانی روحانی محترم نشستیم.

در پایان تعدادی از روحانیون حاضر با اعلام مجری به ترتیب دعای خیر کردند.

سپس از حضار پذیرایی شد. تعداد ۱۰ دیگ برنج که آشپزها عرفا بیست و پنج کیلو در هر دیگ برنج پخت میکنند و با در نظر گرفتن ۱۵۰ گرم برای هر مهمان و سرو کامل محتویات دیگ ها با در گرفت بعضی مهمانها که دو پرس مصرف میکنند. حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر مهمان قابل تایید است که در اولین استارت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس کاملا در خور تامل است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا