اجتماعی

توضیحی بر مطلب دانیال آخوند پقه

قصد من بیان واقعیت های جامعه است نه ایراد و اشکال از دین

پایگاه خبری اولکامیز- حاج آنه محمد مارامایی یکی از فعالین فرهنگی و صاحب نظر تورکمن در باره مطلب دانیال آخوند پقه  « اسلام به ذات خود ندارد عیبی » توضیح ذیل را ارسال نموده است که در پی می آید:

سلام علیکم . بنده هیچ وقت به جامع و کامل بودن احکام اسلام شک و تردید نداشته و ندارم ، اما این موارد که استاد بزرگوار فرمودند را همه می دانند. منجمله که شوهر باید با همسر خود به خوبی رفتار کند که نمی کنند . شوهر باید که همسر خویش را آزار نرساند که می رسانند .

اینکه شوهر نفقه همسر خود را باید تامین کند که متاسفانه خیلی ها تامین نمی کند وووووو مثال من حدود ۸ سال پیش به مراسم خاکسپاری مرحومی رفتم. بعد از آن در چادر چند ساعتی نشستم و از شنیدن حرف های مردم تعجب کردم که می گفتند مرحوم خوب شد که فوت کردند و راحت شدند .

با حالت کنجکاوی جریان را از چند نفر پرسیدم و متوجه شدم که مرحومه چندین سال است که به خاطر تامین مواد مخدر شوهر و فرزندانش در جامعه گدایی می کردند و حتی اگر نمی توانست پول مورد نیاز آنها را تامین کند به نزد یک نفر چندین مرتبه در یک روز می رفته است و باز هم اگر پول کافی نبود آنها این مرحومه را در تابستان و زمستان  به خانه راه نمی دادند و . . .  .

خلاصه ، من هم می دانم اسلام مشکلی ندارد اما واقعیت های جامعه ما متاسفانه واقعا اسفناک است. من چون رشته تخصصی ام پژوهشگری اجتماعی است. این جنایت ها و خیانت ها و ظلم ها را  نه ده بار بلکه صدها بار در عمر ۶۳ سالگی خودم دیده ام  و حتی به خاطر بعضی افراد با قاضی و مسئولین مربوطه گفتگو کرده و حتی درگیر شده ام .

متاسفانه جواب همه آنها این بود، حاج آقا آن قدر اوضاع ازدواج و طلاق نامناسب است که ما قادر نیستیم راه حل پیدا کنیم نمونه اش در چهل پنجاه روز گذشته به پاسگاه ، دادگاه ، وکیل شخصی وووو شخصا موردی را گزارش دادم که یک مردی ببخشید نامردی همسر خودش را هر کاری که خواسته ، رفتار کرده  و در این مدت با وجود اینکه چند مرحله گزارش و شکایت ووووو کرده ایم تا به حال هیچ کاری نکرده اند و می گویند ما به دعوای زن و شوهر دخالت نمی کنیم و می گویند این جریان ۵ الی ۶ ماه طول خواهد کشید .

من گفتم تا آن زمان نباید کسی به داد این زن برسد چون هر چند روز می آید در و پنجره ووووو را می شکند و زن را حسابی تنبیه می کند ووووو  اما هیچ کاری نمی کنند ، پس چرا مواردی که روحانی بزرگوار در رابطه با موارد حق طلاق زنان از همسران ذکر نموده اند در جامعه ما اجرا نمی شود. حداقل در منطقه ما من ندیده ام.

قصد من هم از نوشتن مطالب واقعیت های جامعه ماست نه ایراد و اشکال از دین مبین اسلام .

مسئله حق طلاق زنان که شما بزرگوار مواردی ذکر نموده اید بسیار جالب و کم آشنا در جامعه ما می باشد و چون اکثرا این موارد را زنان نمی دانند و یا در دادگاه های ما اجرا آن را مشاهده نکرده اند اکثرا مواقع هر ظلمی را ناچارا  تحمل می کنند.

راه حل جلوگیری از ظلم مردان به زنان آگاهی دادن آنهاست ولی این هم کفایت نمی کند چون مراحل دادخواست ، شکایت ، مشاوره ، وکیل و وووو هزینه بالایی دارد و بعضی از زنان در تامین هزینه ناتوان هستند کاری نمی توانند انجام دهند.

پس خلاصه نمایم که مشکل احکام اسلام نبوده بلکه واقعیت های جامعه ما چیز دیگری را نشان می دهد که انسان دچار اشتباه و یا تردید می شود.

ظلم جامعه زنان روز به روز متاسفانه زیادتر می شود ولی کمتر نمی شود و باید در جامعه افراد با نفوذی باشند که پیگیر مشکلات و مسایل زنان باشند تا دیگر شاهد مظلومیت زنان در برابر مردان نباشیم یا حداقل کمتر باشیم مثل کشورهای پیشرفته دیگر که مردان اصلا نمی توانند به همسران و حتی فرزندان خود ظلمی نمایند چون قوانین آن کشورها اکثرا جلوی ظلم و ستم در خانواده ها را گرفته است  و برخورد نهادهای قضایی انها با چنین افرادی بسیار شدیدتر است. / ۲۶ مهر ۱۴۰۰

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا