یادداشت

جسارت حسین و رسالت خبرنگاران

پایگاه خبری اولکامیز – مزدک بهروش، فعال اجتماعی: دهمین روز از ماه محرم مزین به نام سید و سالار شهیدان حسین‌بن علی است که مصادف شده با روز خبرنگار و به یقین اعتبار ویژه‌ای به این روز و جامعه خبری بخشیده است.

چه فرخنده تقارنی و آموزنده مکتبی است عاشورا که بزرگترین درسش رشادت برای شهادت و ایستادگی برای عدالت است.

به‌راستی عاشورا بزرگ آموزگاری دارد که آوازه مشق عشقش اَرضیان و سماواتیان را همه مقهور و مبهوت خویش ساخته است.

قیام عاشورا راهی است برای برچیدن ظلمی که بر شانه‌های مظلومینی دردمند سنگینی می‌کند.‌ حسین آمد تا بگوید برای جاری ساختن حق، با یزید بعنوان نماد ظلم بیعت نمی‌کند و تا پای جانش نیز می‌ایستد، بدین‌سان فریاد حق طلبی‌اش قرن‌هاست که در جهان طنین‌انداز است.

نهضت حسینی در کربلا به ما آموخت سکوت در برابر ظلم و بیعت با ظالم خطاست و برای احقاق حق نباید هراسید که باید قیام کرد و به یقین این قیام جنبه الگوبخشی برای نسل بشر خواهد شد.

بزرگترین پیام ابا‌عبدالله برای بشریت این بود ؛

إنّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ سَعادَهً وَ لَا الحَیاهَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّبَرَماً

“براستی که من مرگ را جز سعادت نمی‌دانم، و زندگی با ستمکاران را جز ملال”

امروز بزرگترین درس نهضت حسینی برای جامعه خبری و رسانه‌ای ما این است که پاسدار خون خدا باشند (ثارالله) و در برابر ظلم هیچ ظالمی کُرنش نکند.

امام حسین (ع) بزرگترین کُنشگر و حماسه ساز تاریخ است و حضرت زینب(س) بزرگترین خبرساز و خبرنگار تاریخ،چرا که هر چه از ظلم و شقاوت اشقیا بر اهل بیت پیامبر خاصه برادرانش دیده بود در مسیرطولانی نجف و کربلا و بعد از آن دمشق برای مردم روایت کرد و این افشاگری بزرگ و جسورانه اش موجب ماندگاری نهضت عاشورا شد.

ما خبرنگاران در حریت و آزادی‌خواهی شاگردان مکتب حسینیم و می‌بایست برای اعتلای عدالت به قیام کربلا و شهیدان بزرگش تاسی جوییم و از یاد نبریم «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» و چه بسا امروزی که در آنیم عاشوراست به یقین سرزمینی که در آن عاشوراست همان جا نیز کربلاست، پس هدف و رسالت هر خبرنگار با شرافتی با استعانت از قیام کربلا اقامه عدل با ظلم‌ستیزی در هر نقطه ظلم خیز است.

عاشورای حسینی بر رهروان پایدار راهش تعزیت و روز خبرنگار بر خبرنگاران جسور و حق‌طلب تهنیت باد …

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا