اجتماعی

حقوق بگیران ناتوان درگذران زندگی

پایگاه خبری اولکامیز – حاج آنه محمد مارامایی: من نمی دانم از چه بنویسم و برای کی بنویسم؟ چون نوشتن ما فعالان سیاسی در زمانه ای که گوش ها  و چشم هایی که باید بشنوند و یا ببینند به حقایق بسته است فایده ای ندارد.

در جامعه هم معروف است که به ما گویند برای چه می نویسید و نوشتن شما ها چه اهمیتی برای  مسئولان دارد؟ چون دردها را همه می دانند حتی بی سوادترین فرد جامعه ولی کی هست که به این دردها توجه کند و ذره ای اقدام جهت برطرف کردن این مشکلات انجام دهد؟

راست هم می گویند چون ثابت شده که متأسفانه برخی ها به مشکلات مردم کاری ندارند فقط و فقط خوش هستند به دادن شعارهای غیرعملی.

همین عنوان مطلب را دقت نمائید معلوم است برای همه افراد جامعه که حقوق بگیران در گذران زندگی واقعا مانده اند و نمی دانند که چه کنند تا مشکلات زندگی شان را حل کنند.

 تورم افسار گسیخته ۴۰ الی ۵۰ درصد، افزایش حقوق ۱۰ الی ۱۵ درصد . یعنی حقوق بگیر هر سال ۳۰ الی ۴۰ درصد فقیرتر شده و در گذزان زندگی ناتوان تر می شود.

دیروز یک همکاری را دیدم که متأسفانه دچار بیماری شده وقتی پیش پزشک می رود. دکتر می گوید: باید هرچه سریعتر بیماری شما معالحه شود . بعد او هزینه را می پرسد می گوید ۱۰ میلیون .

او می گوید من بازنشسته هستم بیمه تکمیلی هم دارم. دکتر می گوید من با بیمه کار نمی کنم. من نقدا هزینه جراحی را می گیرم . بنده خدا می گوید حقوق من ۱۰ میلیون است از کجا من می توانم این وجه را جور کنم؟

دکتر می گوید این مشکل شماست.

خوب پس بیمه تکمیلی که باید تکمیل کند بیمه حقوق بگیران را به چه درد می خورد؟

اکثر پزشکان در هنگام ضرورت که هزینه بالا نیاز دارد آن را قبول نمی کنند؟ بنده خدا الان هم چون وضعیتش وخیم است مانده که از کجا این مبلغ را جور کند .

یا چند روز پیش یک مجلسی نشسته بودم همکاری را دیدم او از من سؤال کرد حاج آقا مخارج زندگی ات را از کجا تامین می کنید.

گفتم.اتفاقا من هم برایم سؤال پیش آمده که همکاران از کجا مخارج زندگیشان را تأمین می کنند؟

چون حقوق یک بازنشسته که فوقش برای ۱۵ الی ۲۰ روز کفایت می کند. خب این یک مورد از مشکلات حقوق بگیران می باشد. مگر در زندگی فقط مشکل بیماری است که حقوق بگیران دچار آن می شوند؟ مشکلات دیگر چون مراسمات اعتقادی .جشن.شادی.عزا.مرگ و میر.صدقات مربوط به آن .تصادف..زخمی شدن. خرید خوراک .پوشاک .مخارج تحصیل فرزندان . ساخت و تعمیر مسکن .تشکیل خانواده فرزندان و… را چه باید کرد؟

در چنین اوضاع و احوالی که مردمان دیگر کشورها راحت قادر به رفع و رجوع انها هستند مردمان کشورمان چه باید کنند؟ چرا مسئولان به این امور فکر نمی کنند؟ و اگر فکر هم کنند چرا نتایجی برای مردم ندارد؟

با این وضعیت باز هم می گویند مردم باید قانع باشند و مطیع اوامر حکومتی باشند در انتخابات شرکت فعالانه داشته باشند و…

خوب مردم الحمدالله هر کاری انجام می دهند چرا شماها کاری برای مردم انجام نمی دهید؟ چرا کاری نمی کنید که مردم در زندگی کمی احساس آسایش و راحتی نمایند؟

گناه مردم این سرزمین کهن و تاریخی چیست؟

به هر حال آرزو دارم که  مردم جامعه ما اعم ازحقوق بگیران .کارگران .کشاورزان و کاسبان و… هم کمی رنگ آسایش و آرامش را در زندگی ببینند .

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا