یادداشت

رویه های نامقبول

پایگاه خبری اولکامیز – اراز نیازی: از عادت‌های نامطلوب ما که تردید ندارم یادگار ناامنی‌های تاریخی و براثر سلطه و جور دوران‌های گذشته در رفتارهای اجتماعی ما ریشه دوانده، تحقیر و یا تضعیف همدیگر است که اکنون با ظهور فضای مجازی و گردش سریع اطلاعات بیشتر خودنمایی می‌کند!

واقعیت آنکه، در اکثر موارد بجای اینکه با انسجام فکری و هم اندیشی تأثیر گذار به سوی توسعه و تعالی پیشروی کنیم، غالبأ به تضعیف و سست کردن زیر پای یکدیگر می پردازیم!

به جای اینکه با حمایت و همگرایی و همپوشانی، نقاط ضعف کوچک را درمیان خود اصلاح و ترمیم کنیم، در بیشتر موارد ضعف ها را پررنگ‌ترکرده و با برجسته سازی نقاط ضعف، سعی در تخریب و تحقیر همدیگر می کنیم!

متأسفانه این روزها گزینه اخلاق نیز در گفتمان و کنش های اجتماعی ما نقش پررنگی را ایفاء نمی کند. گاهی اوقات شیوه تعامل سلیقه ها و نحوه‌ی برهمکنش حتی چهره‌های پیشکسوت ما هم واقعا چنگی بدل نمی زند. گاها با کوچکترین انتقادی چنان همدیگر را می کوبند که تو گویی جامعه ما هنوز از بلوغ اجتماعی سالها فاصله دارد!

با استیلا و استمرار چنین فرهنگی، هیچ جامعه یا منطقه ای به پویایی و بالندگی لازم نخواهد رسید. و مضافاً انکه، این شکل عادت‌ها و میل به واگرایی، مدام افکار ما را درگیر ایده های تلافی جویانه و نمایشی کرده و از کشف پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه خودی غافل می مانیم!

اگر طیف ها و اندیشه های گوناگون منطقه ما، ولو با دیدگاه ها و سلیقه های متفاوت، با همنوایی و همگرایی اهداف مشابه و یکسانی را دنبال کنند قطعا امیدهای بسیاری در ترکمن صحرای عزیز ما جوانه خواهد زد.

به امید ترکمن‌صحرای پیشرو با میدان داران همدل و هم‌اندیش

WWW.ULKAMIZ.IR


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام آقای ایزدی بنظر می رسد که این کاربر با عنوان ارازنیازی حتما فیک باشد چون با خانواده ارازنیازی آشنایی و در ارتباط هستم . اگر هویت نامبرده پیش شما معلوم است بگویید تا پاسخ مناسب داده شود

      1. سلام و شب بخیر آقای ایزدی . لطفا به این کاربر محترم نویسنده رویه های نامقبول بفرمایید که لطف کنند رویه های مقبول را فهرست نمایند تا ببینیم بازخورد آن در فضای انتخاباتی چه خواهد شد ؟ بنظر می رسد نامبرده یا اصلا فعالیت انتخاباتی مثلا در حوزه انتخابیه گنبد نداشته و از اوضاع و احوال گذشته بی اطلاع است که بسیار بعید بنظر می رسد یا اینکه به قصد به اشتراک گذاشتن تجارب حاصله در دوره های قبلی را دارد که بهتر است از ابتدا مرزبندی خودش را مشخص نماید . ضمنا آمادگی دارم با نامبرده در همین کانال تبادل نظر نمایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا