اجتماعی

شورای شهر یا شورای شهرداری؟!

پایگاه خبری اولکامیز – آنامحمد بیات، خبرنگار: علیرغم حاشیه های شهرداری گنبد، شورای شهر طی ۳ سال اخیر، شهردار را بازخواست نمی کند کما اینکه هر ساله به بهانه روز خبرنگار از اصحاب رسانه دعوت می شد و طی آن سئوالاتی از شورای شهر و شهرداری صورت می گرفت که متاسفانه امسال شهرداری بخاطر حاشیه های ریز و درشت دعوت از صاحبان رسانه را به صلاح خود ندانستند.

شاید به بخشی از عملکرد شبه قانونی شورا و شهردار خبرنگاران آگاه ورود نمایند. هر چند با وجود خبرنگاران خبره غیرانتفاعی به جز یک نفر به بعضی کاستی های شهرداری ورود نکرده اند، کما اینکه در نهاد غیرانتفاعی مثل شهرداری کارهای شبه قانونی مشاهده میشود ولی درخصوص شهردار فعلی حرف حدیث های بسیار به گوش می رسد.

شاید هر تخلفی را نیز نتوان اثبات کرد چون با وجود تورم بالا احتمال رانت بسیار است که بازرسان بی طرف و خبره با هماهنگی شورای شهر و بعضی خبرنگاران مستقل و فرمانداری ویژه ورود نمایند و کاملا تحقیقات گروه رسانه ای بشوند، متاسفانه شورای شهر لابد شورای شهرداری می باشد و فرمانداری ویژه نیز احتمالا اطلاعی ندارد!

 فروش بی رویه املاک شهرداری، استخدام های غیرضروری که پرداخت حقوق پرسنل شهرداری معضل بزرگی می باشد ، همکاری بسیار نزدیک ۵ تن از اعضای شورای شهر با شهرداری و عدم بیلان کار در نهایت فرار شهردار و شورای شهرداری از نشست با خبرنگاران.           

 در پایان چهار نکته دیگر  را عرض می کنم :

الف – توصیه می شود دو نفر از عزیزان اعضای شورای شهر که در حاشیه هستند استعفا بدهند و حقیقت را به موکلین بگویند.

 ب – با اصحاب رسانه حقایق را قبل از برملا شدن ناکارآمدی و احتمالا رانت ها و مشکلات پیش رو را اعلام نمایند.

ج – پرسنل های اضافی شهرداری که غالبا با سفارش های ویژه شوراهای فعلی، قبلی و….. آمده اند تصفیه و بخشی در شرکتهای خدماتی مشغول شوند.

د: جهت درآمد پایدار دریافت بودجه از دولت برای شهرداری جمعیت شهری به حد نصاب برسد آن هم با الحاق روستاهای شهر به حوزه شهری محقق میشود. 

  www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا