اجتماعی

پاسخ طاهر سارلی به انتقاد ناصر دیه جی در باره کلیپ کودک کار

کودکان نگران هزینه تحصیل و نان بودند و بخاطر این قبرشویی میکردند

پایگاه خبری اولکامیز- طاهر سارلی : کلیپ کودک کار در قبرستان جنوبی گنبد با پیشنهاد افرادی که در اطراف این قبرستان زندگی میکردند توسط اینجانب طاهر سارلی ساخته و با گوشی دعوت کننده تصویر برداری شد. روز جمعه بود ، به فیلمبردار و ادمین پیج سفارش کردم صورت کودک مات شود ، اما پدر کودک گفت: من سکته مغزی کردم حتی نزدیکترین خویشاوندانم نیامده به کمکم !بگذار جهره اش دیده شود.

با این حال باز هم سفارش اکید نمودم شطرنجی یا مات شود بهتر است و حدود دو ساعت بعد حرکت کردم تهران ، اما تصویر بردار حرف پدر ناراحت کودک را ملاک قرار داده و بدون مات کردن صورتش به ادمین پیج روشنگری طاهر سارلی فرستاده و ایشان بلافاصله در پیج گذاشته .

اصلا قرار بود اول به سایت و کانال اولکامیز فرستاده شود ، حتی با جناب لطیف ایزدی هماهنگ شدم، سپس در پیج پست گذاری شود که رعایت نشده ، بنده بعلت نبودن در فضای مجازی دو روز بعد از بارگذاری پست مشاهده کردم و دست اندرکاران را سرزنش نمودم ، اما کار از کار گذشته بود ، دیگر بالای ۱۶ هزار نفر پست را دیده بودند ، هدف نشان دادن عمق فاجعه بود که بسیاری از کاربران تشکر کردند .

اما عده ای کمتر از تعداد انگشت یک دست متاسفانه به این موضوع توجه نکردند و اعتراض کردند که چرا چهره اش را نپوشانیده اید ، در زیر پست توضیح داده شد ، عده ای هم به مسئولین از جمله نماینده حمله کرده بودند که حدالامکان گفته شد لطفا به کسی توهین نکنید اما نمیدانم جناب ناصر دیه جی نگران چه موضوعی بودند که این موضوع را در اینجا مطرح کردند ؟

کودکان نگران هزینه تحصیل و نان بودند و بخاطر این قبرشویی میکردند اما جناب دیه جی نگران ازدواج و اینده انان است شایدم بخاطر توهین به فامیلش ! البته بخاطر این موضوع باشد اجازه ندادیم به فامیل ایشان توهین شود و سریع ممانعت کردیم، اصلا موضوعی نیست که نیاز به تذکر ایشان داشته باشد، حال آنکه علت در زیر پست و کامنت ها توضیح داده شد.

باز سپاسگزاریم گرچه به وضعیت الان این کودکان توجه نکرده اما حداقل نگران اینده و ازدواج این معصومان بوده . این کلیپ در پیج گنبد ما نیز بارگذاری شده که حدود ۴۷هزار نفر بازدید کردند و در پیج روشنگری طاهر سارلی حدود ۴۰ هزار بازدید شده که اکثریت تشکر نمودند که اطلاع رسانی شده و بسیاری از کاربران شماره حساب خواستند تا کمک نمایند که به فکر این موضوع هستیم و به زودی اقدام خواهد شد.

به جای مطرح کردن این موضوعات بهتر بود به حال و روز این کودکان و هزاران کودک کار دیگر در ترکمن صحرا یک تدبیری اندیشیده میشد، همسایه ها ، فامیل ، همکلاسی های ایشان از قبرشویی ایشان اکثرا مطلع هستند ، البته گفتم که بنده گفته بودم حنما صورتش مات نشان داده شود ، حالا اشتباهی انجام شده و مطرح کردنش خیلی موضوعیت ندارد .

اگر صورتش را مات هم میکردند باز بهانه جویان میگفتند چرا اصلا این موضوع را مطرح کردید اگر مردم برای دیدن این کودکان به قبرستان میرفتند همسایه ها ، همکلاسی ها و فامیلشان این کودکان را میدیدند ، بنده های خدا میشکستند و اینده شان به خطر می افتاد، اگر این کلیپ ساخته نمیشد و این موضوع مطرح نمیشد بهتر بود، چون شهر کوچکی داریم همه همدیگر را میشناسند و قبرستان جنب امام زاده جای دوری نیست آخه چرا با آبروی این طفلان معصوم بازی کردی ! و هزاران حرف دیگر مطرح می شد.

پس بیایید بجای اشک تمساح ریختن برای دیده شدن تصویر آنها ( که باز هم میگویم با اجازه والدین این کودک) کاری بکنیم این چنین وضع ، از دیارمان رخت بربندد ، میتوانیم در هر روستا صندوق خیریه داشته باشیم تا به حال و وضع فقرا توجه جدی شود. بیایید در این موضوعات سخن برانیم و مطلب بنویسیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا