اجتماعی

پیام دبیر کل «جبهه متحد همدلان صحرا» در خصوص حادثه یلمه سالیان

پایگاه خبری اولکامیز – پیام دبیر کل جبهه متحد همدلان صحرا  در خصوص وقایع اخیر روستاهای اتحاد و سلمه سالیان را در ذیل می خوانید:

ضمن عرض تسلیت مرگ اسفناک و مظلومانه « تاج محمد قره باش » به خانواده محترم ایشان و مردم شریف ترکمنصحرا و محکوم نمودن حرکات افراطی و هیجانی و به دور از منطق و عقلانیت برخی از افراد تندرو، یادآوری می نماید؛

قرار بود دست در دست هم دهیم، دستان هم را بگیریم تا در جامعه ایران اسلامی، نوعدوستی، همزیستی مسالمت آمیز اقوام، هر چه باشکوهتر متجلی گردد.

به راستی، چرا شعارهای وحدت آفرین اسلامی را نتوانستیم آن طور که باید و شاید، به «عمل» تبدیل نماییم!؟
ما را چه شده است!؟ دولتمردان و حاکمان را چه شده است!؟ دم از امنیت اجتماعی می زنیم! اما، چه شده است که با کمترین تعارض و حداقل اختلاف، چنان اوضاعی در ترکمن‌صحرا برای مردمانش رقم خورده است که منجر به جان سپردن انسانی بی گناه میگردد!؟ دیر زمانیست که ترکمنصحرا، مهد آرامش بود!

همبودی اقوام ترک، کرد، بلوچ، ترکمن، سیستانی و فارس در کنار سایر اقوام، الزامات خاصی را برای مدیریت جامعهٔ ایرانی می طلبد و تنوع قومی در ترکیب جمعیتی ایران، فرصت های جدیدی را نیز فراروی مدیریت عالی کشور قرار داده، تا بتوانیم به سوی جامعهٔ مدنی آرمانی و دموکراسی فراگیر و شایسته حرکت نماییم و این فرهنگ را در بین اقوام مختلف ایرانی نهادینه کنیم.

بارها اعلام نمودیم که همزیستی مسالمت آمیز اقوام فارغ از هر نوع نژاد، قوم، زبان و فرهنگ های مختلف ایرانی، لازمهٔ امنیت و پویایی و پایداری جامعه امروزین ماست.

سرنوشت ایران، با سرنوشت تمام اقوام گره خورده است. مردم ایران دریافته اند که استقلال و آزادی شان به گونه ای تنگاتنک با آزادی تمام اقوام بستگی یافته است.

همزیستی اقوام و قومیت ها در صلح و صفا و صمیمیت و با احترام متقابل آرزوی همیشگی ماست. این امید ماست. این باوری است که همه اقوام آن را با خود همراه دارند و زمزمه می کنند.

بنابراین، از دولتمردان و حاکمان انتظار می رود تا نگاه های خود را نسبت به وضعیت موجود منطقه تغییر دهند و با حفظ بافت و ترکیب جمعیتی مناطق مختلف از جمله ترکمن‌صحرا، بیش از پیش، آرامش اجتماعی و امنیت سیاسی را در منطقه برقرار نمایند. با این باور و عمل به آن خواهیم توانست که ایران بزرگ را به همنوایی زیبایی از برادری، برابری و نوعدوستی بدل کنیم.

در خاتمه، ضمن دعوت مردم شریف به خویشتنداری و حل و فصل نمودن موضوع از طریق مجاری قانونی، از مدیران و مسئولین امر، به جد خواستاریم و تأکید می کنیم به برقراری عدالت و مساوات که از سوی قوه قضائیه اقدام نمایند، تا روح و روان زخم خورده و آزرده مردم منطقه را التیام و باعث کاهش و فروکش نمودن تنش ها و اختلافات گردد.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
عبدالغفار رادمهر
دبیرکل «جبهه متحد همدلان صحرا»

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا