یادداشت

چشمه گل رامیان تفرجگاه یا قتلگاه گردشگران ؟!

پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی ، تحلیلگر مسائل اجتماعی:       استان گلستان به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی یکی از مناطق پربازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می باشد. چون مناظر زیبایی از کوه و جنگل و دریا و مراتع سرسبز و شالیزارها و کشتزارهای مختلف با تنوع های گوناگون این مناطق را پوشانده است ودل دماغ هر بیننده ای را به وجد می آورد.

اما این تفرجگاهها مخصوصا چشمه ها و آب بندها… (محلهای قابل شنا) در کنار شادی و سرور در فصل گرما هرساله باعث مصیبت و عزا هم میشوند که حلاوت و شیرینی آنرا به تلخی تبدیل می کنند.

یکی از این تفرجگاهها چشمه گل رامیان می باشد که هر ساله جان چندین گردشگر را می گیرد. این تفرجگاه وسعت زیادی هم ندارد تمام وسعت آن گفته می شود کمتر از یک هکتار است ( حدود ۷۲۰۰ مترمربع) و عمق آن در برخی جاها به بیش از۱۰۰ متر می رسد.

این تفرجگاه با این وسعت کوچک و عمق زیاد بسیار فریبنده و در عین حال کشنده است. چرا مسئولین استان و بلاخص شهرستان رامیان در این خصوص فکری نمی کنند که تفریح مردم به عزا تبدیل نشود؟

آیا دور محدوده های عمیق دریاچه و تفرجگاه را نمی شود نرده کشی کرد که افراد به آنجا وارد نشوند؟ یا کف سطح عمیق را نمی شود با فلز توری مخصوصی پوشاند تا همه جای تفرجگاه عمق یکسانی داشته باشد؟ آیا نمی شود در ۵ ماه هوای گرم بهار و تابستان نجات غریقی استخدام کرد تا جوانان را نجات دهد؟ یا وسط دریاچه را با ده ها حلقه تیوب پوشاند تا در هر نقطه ای یک حلقه تیوب در دسترس همه باشد. بعضی راه حلها چندان هزینه ای هم ندارد فقط همت می خواهد.

به هر حال عرصه ها و مکانهایی که جان انسانها و مخصوصاً جوانان و نوجوانان را به خطر می اندازند، باید کاری کرد و نباید دست روی دست گذاشت. هیچ مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد ولی عزم و جدیت می خواهد.

بنده از مسئولین استان و اعضای شورای شهر رامیان که شهرشان به لحاظ جغرافیایی محل ورود مهمانان و گردشگران است یک فکری بکنند تا خانواده ها با خاطره ای تلخ و ناگوار آنجا را ترک نکنند. سعی کنید حلاوت و شیرینی رامیان برای همه ی گردشگران حفظ شود. این کار بر عهده ی شماهاست این پیشنهادات را جدی بگیرید. در انجام وظایف انسانیتان مماشات نکنید.

چون امروز شاید گردشگری غرق شود وخانواده اش عزادار شود فردا امکانش است یکی از اعضای خانواده شما دچار چنین حادثه ای گردد و دیگر دیر شود.

در کل استان چند مکان جهت شنا هست که احتمال غرق شدگی درآن وجود دارد که مسئولین استانی با کمک مسئولین شهرستانی آن منطقه می توانند با ایجا راه حلهای ساده جلوی چنین فاجعه ای را بگیرند. مانند کبودوال علی آباد و آلما گل و آلاگل اینچه برون و سدها وآب بندانهای هر شهر. / فردای آزاد

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا