یادداشت

گاهی دور گاهی نزدیک؛ گاهی سفید گاهی سیاه

پایگاه خبری اولکامیز – عیسی قره باش، فعال اجتماعی:

بعد از سیل سال ۹۸ گلستان که خسارات جبران ناپذیری به ترکمن صحرا وارد کرد و مسیر اقتصادی بسیاری از خانواده ها را دگرگون ساخت.

اپیدمی کرونا نیز همه جهان و به تبع مردمان محروم صحرا را مورد سنگین ترین آزمایش ها قرار داد و با توکل و توسل به خداوند متعال و برنامه‌های دولت این مرحله نیز سپری شد.

بسیار از مردم دنیا به دنبال ایده آل های زندگی در مسیر افزایش امید به زندگی گام بر می‌دارند و حتی در همین ایران خودمان به دنبال تحصیل، رفاه بیشتر و البته دلایل دیگر سر از خاک کشورهای اروپایی در می آورند و گاها از شرایط میزبانی در آن اتحادیه گله میکنند و …

اما در نقطه ای دیگر به قدری توقعات و خواسته های مردم در میان گرفتاری‌هایش گم شده که حتی ابتدایی‌ترین شرایط زندگی برای شان حکم رفاه را دارد.

قطعا همه شما از سانحه روز چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ منطقه محروم هوتن و کرند بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس آگاهی دارید که به واقع چهارشنبه سیاه ترکمن صحرا را دارد.

قریب ۲۰ نفر کارگر سوار بر وانت مزدا در مسیر برگشت از کارگری فصلی ناگهان بر اثر واژگونی خودرو تعدادی در محل حادثه فوت شده و مابقی در مراکز درمانی بستری می‌باشند.

اینها همان افرادی هستند که در کشور مانده و چرخ های تولید به واسطه انگشتان پینه بسته شان میگردد.

چگونگی وقوع حادثه‌ را که واکاوی می کنیم بخشی مربوط به مردم ، بخشی به راننده و بخش دیگر موضوع متوجه دولت می‌باشد .

مردم و راننده که قطعا در این گرمای بیش از ۴۰ درجه منطقه از سر ناچاری عازم این مسیر می شوند ولی آیا مسیر تردد آنها از ایمنی لازم برخوردار است؟

به بهانه‌ی واقعه چهارشنبه سیاه ترکمن صحرا نگاهی کوتاه به جاده‌های ترکمن صحرا بیاندازید. بیشتر مسیرهای صحرا با پسوند جاده مرگ نامگذاری شده اند. جاده‌هایی با حداقل ایمنی و عرض مناسب و شانه خاکی برای مردمان صحرا تبدیل به آرزو گشته است .

مردمانی که همیشه و در شرایط حساس شور و حماسه های حضور را به نحو کامل صرف نموده اند آیا از حداقل های زندگی هم نباید برخوردار باشند؟!

متاسفانه این یک واقعیت است، برخی‌ها به دنبال رفاه و ماجراجویی در اروپا و … سیر می‌کنند و برخی ها هم آن قدر قانع هستند که برخورداری از حداقل جاده های ایمن برای رفت و آمد برای شان شده کعبه آمال و آرزوها…

واقعیتی بنام گاهی دور ، گاهی نزدیک و گاهی سفید و گاهی سیاه…

#مردمان هوتن تسلیت#

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا