گزارش

گزارش اقامه نماز عید فطر کلاله (مصلای دهنه)

پایگاه خبری اولکامیز – شایان حق شناس: سه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه با اعلام دفتر استهلال مقام معظم رهبری سراسر ایران اسلامی نماز عید سعید فطر برگزار شد، محمد آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت شهرستان کلاله نیز با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مردم را در روز سه شنبه برای اقامه عید سعید فطر دعوت نمود .

در ابتدای مراسم آرتیق آخوند خداوی و بابا آخوند بابایی در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان سخنانی ایراد نمودند. سپس امام جمعه شهرستان کلاله حجت الاسلام قاسمی سخنرانی نمودند.

با وجود اینکه هوای ابری و سرد بود ولی شور شوق خاصی در بین مردم وجود داشت در آستانه سومین سال کرونا بودیم که امسال بصورت رسمی نماز عید خوانده شد و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰۰نفر در مصلی حضور داشتند .

صدای غرا و دلنشین آخوند احمدی حفظه الله یادگار عالم ربانی محی الدین آخوند احمدی (ره) و برادر زاده عالم بزرگوار مرحوم حماد آخوند احمدی به گوش می رسید این صدای فصیح اذهان را بیاد آن مرحومان می انداخت واقعا شباهت زیادی داشت و خیلی از مردم برای آن مرحومان از خداوند طلب رحمت و مغفرت کردند.

جای خالی خیلی از عزیزان احساس می شد علی الخصوص حماد آخوند احمدی، محی الدین اخوند احمدی، صفر آخوند قزاقی عالمان برجسته ای که در بین ما نبودند و بسی جای اندوه و حزن داشت.

عید امسال آخوند دردی پور نیز متأسفانه به علت بیماری و عمل دیسک در بین مان نبود تا جوانان را پند و اندرز دهد.

در پایان مراسم عبادی نیز جوانان انتظامات روستای دهنه با پلاستیک های تعبیه شده جهت جمع آوری کمک های مردمی در بین صف ها رفتند و کمک های مردم را جمع آوری کردند.

در ادامه رئیس شورای اسلامی روستای دهنه از تمامی مردم روستای دهنه علی الخصوص جوانان انتظامات، نیروی انتظامی شهرستان کلاله، هلال احمر شهرستان کلاله که برای برگزاری عید سعید فطر زحمات بی وقفه ای کشیده بودند تقدیر و تشکر کرد .

آنه محمد آرتقی افزود: عید امسال ۲،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد که این کمک برای امورات مصلی هزینه می شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا