گفتگو

نماینده بجنورد: دکتر غیادی به خاطر خدماتش زنده است

پایگاه خبری اولکامیز – عطابردی خانی ، خبرنگار: دکتر عبدالجلیل غیادی به عنوان یک پزشک حاذق، یک پزشک متعهد، پزشکی که در بین اطباء ، منطقه محروم را انتخاب کرد خدمت به مناطق محروم و مردم مظلوم اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی را انتخاب کرد. قریب به بیست و هفت سال خدمت کرد. او انسان برجسته بود، انسان خود ساخته ای بود انسانی که مرزهای انسانی را به خوبی در نوردید با قلب های مردم کار کرد. طبیب درد ها نبود طبیب همه مشکلات منطقه محروم خراسان شمالی بود. دکتر غیادی چهره وارسته ای بود که با همه مسئولین ارتباط مستقیم داشتند با نمایندگان ارتباط قوی داشت به جهت اینکه با این پل ارتباطی بتونه گوشه ای از مشکلات مردم را برای این منطقه مرتفع کند .

دکتر غیادی منشاء خیر برای منطقه راز و جرگلان ویژه جرگلان شده احیا کننده اسب اصیل ترکمن بود تدوین کننده شجره نامه اسب اصیل ترکمن بود واقعا احیا کرد چقدر ایجاد اشتغال کرد نه تنها برای راز جرگلان بلکه برای استان خراسان شمالی برای کشور و نظام برکات زیادی داشت. در حوزه اقتصادی صاحب اندیشه و تفکر در حوزه‌های مسائل اجتماعی آسیب‌های اجتماعی صاحب‌نظر بود کسی بود که هیچ موقع مردم مظلوم منطقه را فراموش نکرد ، در اوج کرونا و شیوع بیماری مهلک کرونا ایشان با تمام وجود در دل مردم به مداوای مردم پرداخت و عقب نشینی نکرد فاصله نگرفت و این بیماری وحشتناک او را از جامعه نگرفت و دور نکرد و به مداوای مردم قریب به یک سال و نیم تا دو سال در اوج کرونا در کنار مردم به مداوای بیماران پرداخت. شخصی بود که سلامتی خود را برای سلامتی مردم فدا کرد ایثارگر بود از خودگذشتگی کرد منطقه ای که کمتر پزشکی جهت مداوا می آمد ولی ایشان خانه و زندگی اش را مستقر کرد نشان داد که خدمت به مردم یعنی چه . الحمدالله مردم هم قدرشناس هستند.

سئوال – در مورد شخصیت دکتر غیادی صحبت کنید چه ویژگی هایی داشت تمایز ایشان با دیگران چه بود؟

توفیقی که داشتیم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین به عنوان یک پزشک به عنوان یک همکار آقای دکتر غیادی دینی که بر دوش همه ما داشت امروز در این مراسم یاد بود که همراه با قدر شناسی مردم خوب استان خراسان شمالی مدیران و مسئولین و مردم با وفا و نجیب شهرستان راز و جرگلان بخصوص برادران اهل سنت جامعه نخبگانی و همچنین جامعه نظام پزشکی خراسان شمالی که اینجا حضور داشتند و واقعا خوشحال شدیم این اجتماع عظیم مردم بود در حقیقت به معنای قدرشناسی از خدمات آقای دکتر غیادی بود.

سئوال – چرا نام و یاد دکتر غیادی زنده است؟

دکتر غیادی زنده است به خدماتی که داده است هیچ وقت نمی میرد چون خدمات ماندگاری در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی از خود به جای گذاشت دوستان زیادی را دور خودش جمع کرد مراوده زیادی داشت قطعاً راه دکتر غیادی ادامه داره شکی نداریم دکترغیادی به عنوان یک الگو توی حوزه نظام سلامت استان به مثل نگینی می‌درخشید جان خودش را فدای مردم کرد در بحث بیماران کرونا یادش بخیر.

سئوال : سال گذشته در چنین روزی آقای دکتر وحیدی گفتند که وقتی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تشریف آوردند تنها کسی که مطالبه گری کرد آقای دکتر بود که موضوع اسب و نوغانداری را مطرح نمود برای تحقق این امر که خواستهای دکتر غیادی بود و جنابعالی هم اشاره کردید چه برنامه هایی دارید؟

قطعا استحضار دارید که شهرستان راز و جرگلان به کانونی برای پرورش اسب اصیل ترکمن تبدیل شده الان یک منبع درآمدی از اسب برای مردم فراهم شده خواهان و دوستداران زیادی دارد مسیر دکتر را ادامه می دادند و ادامه خواهند داد . در بحث پرورش اسب و بهرحال این ذخیره ژنتیکی اسب اصیل ترکمن و تقویت آن و امروزه می‌بینیم که چند پیست اسبدوانی مشتاق دارد در استان خراسان شمالی در شهرستان بجنورد شهرستان راز و جرگلان در چند نقطه و شهرستان‌های دیگر بنابراین عنایتی که دارید پایه گذار این مسائل خود آقای دکتر غیادی بود.

سئوال – از نوغانداری در منطقه راز و جرگلان صحبت کنید ؟

در حوزه نوغانداری هم به جرات میتوانم بگویم که امروزه هر سبدی که از لارو دارند بین خانواده ها تقسیم می کنند تا پرورش بدهند ۶ تا ۵ میلیون تومان درآمد دارد پایه گذار این گرچه صبقه زیادی داشت و آن کسی که توانست آن را زنده کند آقای دکتر غیادی بود تفکر بسیار خوبی توی توسعه اقتصادی و کارآفرین داشت امروزه یکی از محلهای درآمد مردم به این منطقه هم نوغانداری و هم اینکه پرورش اسب اصیل ترکمن است باعث افتخار هست و یادش هم گرامی باد.

سئوال: در خصوص جاده مواصلاتی گلستان به خراسان شمالی بفرمایید(جاده مراوه تپه به جرگلان) احداث جاده جرگلان و مراوه تپه مطالبه خوب مردم شریف و نجیب اهل تسنن استان خراسان شمالی و گلستان است؟

این موضوع در دستور کار همه مسئولین بوده و بناست که این جاده احیاء شود. این طرح در دست مطالعه بوده و میخواهیم مطالعه خوبی انجام دهیم تا جاده بین شهرستانی در شآن مردم در صورت مرتفع شدن تنگناهای اقتصادی انجام گرفته و یک روز شاهد افتتاح آن باشیم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا