اجتماعی

جوانان و معضل تشکیل خانواده

 

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی: در دورانی که جوانان بیست ساله بودند بخصوص در حدود چهل الی پنجاه سال پیش وقتی به آنها از طرف خانواده ها پیشنهاد تشکیل خانواده را می دادند با تمام وجود ازآن استقبال می کردند.

 نمی دانم ازنظر عقل .شعور .توکل .امید و …شرایط خاصی داشتند که جوانان امروزی ندارند یا اوضاع اقتصادی نسبت به امروز بسیار عالی و رویایی بود. مردم بخصوص جوانان هیچ غمی نداشتند و فکر گذران زندگی را نمی کردند .

تعجب اینکه خانواده های هردوطرف چه عروس وچه داماد چندان شرایط برای  ازدواج نمی گذاشتند اما آن دوران ایده آل گذشت وگذشت  تا اینکه  بحران وسونامی مشکلات ازدواج از بدشانسی جوانان  فرارسید.

حتی تا ۱۰ الی ۲۰ سال پیش هم آثاری ازاین مشکلات دیده شد اما مانند این روزها نبود و یک فرد با فروش کمی اموال و گرفتن وام وغیره می توانست فرزندان خود را‌ موفق به تشکیل خانواده نماید.

اما حدودا ۷ الی ۸ سال اخیر کلا ترمز ازدواج جوانان کشیده شد و دیگر اگر والدین هم بخواهند جوانان راضی به ازدواج نمی شوند.

 از علل آن می توان افزایش دانش و علم  .مشاهده مشکلات جامعه.درآمد پایین.ناامیدی به مسئولان. رابطه های نامشروع میان جوانان .آلوده شدن به مواد مخدر و… که جوانان دیگر علاقه ای به ازدواج ندارند

والدین بخاطر عقاید دینی و فرهنگی هرچه اصرار کنند به فرزندان که دیگر سن شما به سی سال رسیده بگویند:آبروی مرا درمحله برده ای.و… بیا ازدواج کنید و توکل نمایید .فرزندان گویند والدین گرامی دیگر ما می دانیم که با توکل دراین کشور با اقتصاد بیمار و تورم اسفناک هم نمیشه کاری کرد. بگذارید خودمان که بدبخت شده ایم یک نفر دیگر را هم بدبخت نکنیم و..

آری در اینجا والدین جوابی به فرزندان خود ندارند. بنظر شما کدامیک باید کوتاه بیایند والدین یا فرزندان ؟

 بنظر من که حق با فرزندان است چون متوجه امورات مردم می باشد که یک خانواده چند نفری اگر همه سرکار بروند و کار کنند و درآمد داشته باشند باز هم زندگیشان لنگ است چون حاکمان و مسئولان امورات زندگی مردم را ول کرده اند به امان خدا اصلا برای کنترل قیمت. مبارزه با گرانفروشی .مبارزه با احتکار.مبارزه با فساد و…چندان برنامه ای ندارند.وهمه اینها درحد شعار مانده مگر هرچند مدتی جهت تبلیغ و اعلام وجود یک کاری آن هم چند روزی انجام می دهند. بعد روز از نو روزی از نو.

خلاصه، ای مسئولان تو را به هر آیین و دین و مسلک و..  که اعتقاد دارید کمی به این وضعیت جامعه تا دیر نشده گرچه الآن هم خیلی دیرشده فکر کنید و جوانان مملکت را تحویل بگیرید .

(چند روزپیش پیرزنی در مجلس گفت دیگر در جامعه جوانی نمانده .یا میگه همه جوانان آلوده مواد مخدر شده اند یا لات شده اند .یا همه به خوشگذرانی مشغول هستند و….دیگر نمیشه به این جوانان جرأت کرد و دخترمان را به همسری اوداد.) تا خانواده و والدین هم کمی به آینده فرزندانشان امیدوار باشند .

به امید روزی که بنظرم حالا حالاها نخواهد رسید


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا